https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/krkonose-budou-zvat-turisty-take-letaky
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Krkonoše budou zvát turisty také letáky

7.9.2005 | KRKONOŠE | Právo | Vladislav Prouza |
Grant téměř 1,3 miliónu korun z programu Evropské unie INTERREG IIIA dostala na letošní vskutku masívní propagační kampaň Správa Krkonošského národního parku (KRNAP).
 
Peníze určené převážně na letáky a brožury mající informovat o turistických možnostech a přirozeně vychovávat návštěvníky nejvyšších českých hor ke vztahu k přírodě pomohl krkonošským ochranářům získat Euroregion Glacensis. Prostředky Unie pokryjí pětasedmdesát procent celkových nákladů kampaně, kterou Správa KRNAP spustila společně s polským Karkonoskim Parkem Narodowym, který zajistí překlady materiálů do polštiny včetně jejich distribuce v polské části horského regionu. „Jde mj. o výchovu návštěvníků hor a informace o turistických možnostech regionu,“ řekl mluvčí Správy KRNAP Radek Drahný.

Materiálů o Krkonoších se však leckdy bez povšimnutí turistů, dezorientovaných záplavou reklamních letáků, nyní válejí na krkonošských infocentrech stohy. Lavina propagace slouží spíše k namaštění kapes agentur zaplacených nezřídka z peněz daňových poplatníků. „Je vždycky lepší, pokud nějaké informační brožury v nabídce infocenter jsou, než kdyby jich nebylo,“ podotkl Drahný.

Ostrov Arktidy

Kampaň zahrnuje letáky a informační brožury, turistické průvodce včetně návštěvního řádu KRNAP prezentující Krkonoše také na CD a DVD nosičích. Většina materiálů, které zájemci obdrží zdarma, má již Správa KRNAP připravenou k distribuci na horská informační střediska. Zbytek prochází posledními úpravami.

Kampani dominují brožury Sněžka - ostrov Arktidy uprostřed Evropy, Laviny v Krkonoších, Krkonošská rašeliniště - dědictví doby ledové nebo informace o klasické horské architektuře a sbírkách zdejších muzeí.

„Je důležité vytvořit povědomí o příhraničním regionu, informovat o regionálních turistických zajímavostech a to jak na české, tak polské straně hranice a vytvořit konkurenceschopnou nabídku. Tak je možné snížit vnímání regionu jako okrajového,“ ospravedlňuje kampaň manažerka agentury Regional Development Agency Rychnov nad Kněžnou, která žádost o evropskou dotaci připravila, Kristýna Markelová.

Škodilo počasí

Žel ani dosavadní vodopád informačních materiálů o Krkonoších, kam letošní léto doposud přijelo trávit dovolenou o možná dvacet procent méně turistů než loni, nejvyšší české hory příliš nepodržel. „Negativně se pochopitelně podepsalo i počasí. Především však schází ucelená, všem srozumitelná a někým vhodně koordinovaná propagace regionu jako celku. Kde kdo vydává kde co, často bez valného výsledku,“ tvrdí Jana Procházková ze špindlerovské společnosti Hotel Group. „Pokud však kampaň Správy KRNAP splní zmiňované potřeby, mohla by představovat určitý zlom, o což nyní usiluje i Svazek měst a obcí Krkonoše,“ dedukuje Procházková.
reklama

 
Vladislav Prouza

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist