MF Dnes: Kroměříž otevře cyklostezku, která spojí Jadran a Balt
20.4.2010 | KROMĚŘÍŽ | MF Dnes
V sobotu bude otevřená cyklostezka mezi Kroměříží a Kvasicemi, největší investiční akce kroměřížské radnice. Pětikilometrová trasa je součástí projektu Euro Velo, který zahrnuje dvanáct stezek napříč celou Evropou. Úsek vedoucí přes Kroměřížsko spojuje Jadranské a Baltské moře.
Dostat se z Kroměříže na Jadran nebo k Baltskému moři na kole.
Zní to jako šílený nápad? Už za pár let to bude bez problémů možné. Pomůže k tomu i nově vybudovaná cyklostezka mezi Kroměříží a Kvasicemi.
Slavnostně bude otevřená v sobotu 24. dubna v 9 hodin u kroměřížského přístaviště na Erbenově nábřeží. Hned poté si ji mohou cyklisté nebo milovníci jízdy na kolečkových bruslích projet.
„Jde o největší investiční akci města Kroměříž v posledních dvou letech,“ upozornil mluvčí radnice Pavel Zrna.
Více než pětikilometrový úsek je součástí Moravské dálkové cyklotrasy a bude napojený na evropskou cyklistickou síť Euro Velo. Ta má spojovat Balt s Jadranem.
Cyklostezka povede z Kroměříže kolem letiště přes místní část Trávník a podél pravého břehu řeky Moravy až k fotbalovému hřišti v Kvasicích. Tady se napojí na cestu do Otrokovic, odkud bude pokračovat až k Uherskému Hradišti.
„Bohužel je škoda, že v úseku z Kvasic do Otrokovic není cyklostezka hotová a musí se jezdit po silnici,“ poznamenal kroměřížský starosta Miloš Malý. Podle něj by ale tento problém mohl být brzy odstraněn a cyklisté se dočkají přímého napojení na Baťův kanál.
Stezka je součástí nadregionální trasy podél Baťova kanálu, která cyklisty zavede až do Uherského Ostrohu a dál ke hranici se Slovenskem. Její výstavba začala loni v dubnu. Cyklostezka vyjde na téměř 30 milionů korun. Hlavní část 24,3 milionu připutovalo z dotačního programu, který získala Kroměříž. Zbytek šel z vlastních peněz obou měst. Kvasice zaplatily 1,3 milionu a Kroměříž doplatila 4,2 milionu korun.
„Dokončení cyklostezky je pro nás i propojením vazby na okolní města a regiony. Je to též rozšíření nabídky pro turisty či možností Baťova kanálu,“ podotkl Malý.
Na úsek mohou vyrazit nejen cyklisté nebo milovníci jízdy na kolečkových bruslích. Podle manažerky projektu Ivany Staňkové je uzpůsobená i pro maminky s kočárky nebo k procházkám.
„Její součástí jsou odpočívadla, lávka přes potok Kotojedka, informační tabule, lavičky, odpadkové koše nebo dopravní značení,“ vypočítala Staňková.
Moravská dálková cyklotrasa by měla na území Zlínského kraje vést z Kroměříže až do Uherského Ostrohu na Uherskohradišťsku. Podél řeky Moravy nebo Baťova kanálu již přitom města či obce několik cyklostezek vybudovaly.
FAKTA Co je to Euro Velo
Síť evropských cyklistických stezek počítá s 12 dálkovými trasami napříč Evropou. Jejich celková délka je přes 60 tisíc kilometrů, třetina tratí už je v provozu.
Přes Kroměřížsko prochází Jantarová trasa. Jejími počátečními body jsou polský Gdaňsk a chorvatská Pula. Cyklostezka, která spojuje Jadran s Baltem, měří celkem 1930 kilometrů.
reklama
Zní to jako šílený nápad? Už za pár let to bude bez problémů možné. Pomůže k tomu i nově vybudovaná cyklostezka mezi Kroměříží a Kvasicemi.
Slavnostně bude otevřená v sobotu 24. dubna v 9 hodin u kroměřížského přístaviště na Erbenově nábřeží. Hned poté si ji mohou cyklisté nebo milovníci jízdy na kolečkových bruslích projet.
„Jde o největší investiční akci města Kroměříž v posledních dvou letech,“ upozornil mluvčí radnice Pavel Zrna.
Více než pětikilometrový úsek je součástí Moravské dálkové cyklotrasy a bude napojený na evropskou cyklistickou síť Euro Velo. Ta má spojovat Balt s Jadranem.
Cyklostezka povede z Kroměříže kolem letiště přes místní část Trávník a podél pravého břehu řeky Moravy až k fotbalovému hřišti v Kvasicích. Tady se napojí na cestu do Otrokovic, odkud bude pokračovat až k Uherskému Hradišti.
„Bohužel je škoda, že v úseku z Kvasic do Otrokovic není cyklostezka hotová a musí se jezdit po silnici,“ poznamenal kroměřížský starosta Miloš Malý. Podle něj by ale tento problém mohl být brzy odstraněn a cyklisté se dočkají přímého napojení na Baťův kanál.
Stezka je součástí nadregionální trasy podél Baťova kanálu, která cyklisty zavede až do Uherského Ostrohu a dál ke hranici se Slovenskem. Její výstavba začala loni v dubnu. Cyklostezka vyjde na téměř 30 milionů korun. Hlavní část 24,3 milionu připutovalo z dotačního programu, který získala Kroměříž. Zbytek šel z vlastních peněz obou měst. Kvasice zaplatily 1,3 milionu a Kroměříž doplatila 4,2 milionu korun.
„Dokončení cyklostezky je pro nás i propojením vazby na okolní města a regiony. Je to též rozšíření nabídky pro turisty či možností Baťova kanálu,“ podotkl Malý.
Na úsek mohou vyrazit nejen cyklisté nebo milovníci jízdy na kolečkových bruslích. Podle manažerky projektu Ivany Staňkové je uzpůsobená i pro maminky s kočárky nebo k procházkám.
„Její součástí jsou odpočívadla, lávka přes potok Kotojedka, informační tabule, lavičky, odpadkové koše nebo dopravní značení,“ vypočítala Staňková.
Moravská dálková cyklotrasa by měla na území Zlínského kraje vést z Kroměříže až do Uherského Ostrohu na Uherskohradišťsku. Podél řeky Moravy nebo Baťova kanálu již přitom města či obce několik cyklostezek vybudovaly.
FAKTA Co je to Euro Velo
Síť evropských cyklistických stezek počítá s 12 dálkovými trasami napříč Evropou. Jejich celková délka je přes 60 tisíc kilometrů, třetina tratí už je v provozu.
Přes Kroměřížsko prochází Jantarová trasa. Jejími počátečními body jsou polský Gdaňsk a chorvatská Pula. Cyklostezka, která spojuje Jadran s Baltem, měří celkem 1930 kilometrů.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk