https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/kvuli-mytu-nas-zaplavi-kamiony
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: „Kvůli mýtu nás zaplaví kamiony“

13.11.2009 | LIBEREC | MF Dnes | Oldřich Szaban |
Chrastava, Stráž nad Nisou či Nová Ves se bojí kamionů. Hrozí totiž, že od Nového roku zaplaví jejich obce. Ministerstvo dopravy totiž od začátku roku 2010 zprovozní mýtné brány na čtyřproudé silnici mezi Chrastavou a Libercem.
 
CPodle starosty Chrastavy je prakticky jisté, že se řidiči nákladních vozů budou chtít vyhnout zaplacení mýtného a pojedou po silnici Liberec, Machnín, Stráž nad Nisou. „Tato trasa není o tolik delší. Vede však přes centrum města a kolem sídliště Střelecký vrch, kde je největší koncentrace chrastavských obyvatel,“ popisuje starosta Michael Canov. Nelíbí se mu také, že plánované mýtné nebylo konzultováno s představiteli města. Nejedná se navíc podle něj o rychlostní komunikaci, ale silnici první třídy I/13. „Když se mýtné brány budovaly, bylo nám sděleno, že k převodu dojde, až se z této silnice stane rychlostní komunikace,“ konstatuje. V tom případě by to podle Canova znamenalo zvýšení povolené rychlosti z devadesátky na stovku a na některých místech by musely vzniknout hlukové stěny a další opatření. Starosta se navíc obává zavedení dálničních známek na tomto úseku.

„Bojíme se, že k tomu dojde bezprostředně poté, což by bylo pro motoristy nepříjemné,“ říká. Canov proto napsal na ministerstvo dopravy stížnost. „Zatím však nijak nereagovali,“ dodává. Podle mluvčího ministerstva Karla Hanzelky zavedení mýtného není tak velký problém. „Firmy se snaží jezdit co nejkratší cestou a objížďky příliš nevyužívají,“ míní.

Záměr se nelíbí ani Libereckému kraji. „Podali jsme na ministerstvo námitku proti tomuto rozhodnutí,“ sděluje náměstek hejtmana pro dopravu Martin Sepp. Dojde ke zvýšení provozu na přilehlých silnicích. „Pro lidi, kteří u nich bydlí, je to nepříjemná záležitost,“ uvědomuje si. Výhrady mají i dopravní policisté. „Máme obavy, že se budou auta placení mýtného vyhýbat a objíždět ten úsek po místních komunikacích,“ konstatuje dopravní inženýr liberecké policie Vlastimil Malý. Například nákladní vozy, které jezdí do pískovny ve Václavicích.

„Máme zkušenost, že když se zpoplatnila silnice I/10, začaly kamiony jezdit přes Pěnčín a Příšovice,“ poukazuje Malý. Potíže mohou nastat nejen pro Chrastavu, ale i menší obce, Novou Ves či Mníšek. „Ale i na místních komunikacích v Liberci,“ upozorňuje. Zhoršit se také může průjezdnost libereckého kruhového objezdu u bývalého Totalu. „Tam už je situace problematická od té doby, co se tudy najíždí do obchodních center,“ říká Liberečan Michal Havlík, který tudy často projíždí.

Velký přetlak dopravy a komunikace ve špatném stavu trápí už nyní Novou Ves u Chrastavy. „Myslím si, že doprava ještě výrazně vzroste, strach máme hlavně z kamionů. Podle mých zkušeností navíc řidiči těchto vozů často nedodržují dopravní předpisy,“ vysvětluje starosta Jaroslav Müller.

„Máme obavy, že se budou auta placení mýtného vyhýbat a objíždět ten úsek po místních komunikacích.“ liberecký policista Vlastimil Malý

reklama

 
Oldřich Szaban

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist