https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/kvuli-obchvatu-chteji-uzavrit-roudnou
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Kvůli obchvatu chtějí uzavřít Roudnou

3.12.2009 | PLZEŇ | Právo | Ivan Blažek |
Kontroverzní plzeňská stavba si možná vyžádá radikální omezení dopravy.
 
Chceme-li postavit obchvat Roudné, musíme uzavřít jeden ze dvou hlavních vjezdů do této části města. Tak vypadá zatím poslední tah plzeňské radnice v devítileté válce o jednu z nejkontroverznějších městských staveb.

Obchvat Roudné má zajistit alternativní spojení padesátitisícového Severního Předměstí s centrem města a odlehčit přetížené Karlovarské třídě.

V současné době probíhá posouzení projektu z hlediska dopadů na životní prostředí (EIA), a protože hluk z dopravy je už nyní v některých obytných domech na hranici hygienických limitů, přišlo město se zmíněným překvapivým řešením. To má zajistit splnění příslušných norem i po postavení obchvatu, který na okraj čtvrti s více než tisícovkou obyvatel přivede kolem dvanácti tisíc aut denně.

Jen pro rezidenty

„Průjezd na Roudnou ve směru od Bílé Hory má být povolen pouze pro rezidenty a městskou hromadnou dopravu,“ řekl Právu technický náměstek plzeňského primátora Petr Rund (ODS).

Omezení by mělo platit v ulici Na Roudné od plánovaného kruhového objezdu pod fakultní nemocnicí po křižovatku s ulicí Pramenní. V praxi to znamená, že lidé bydlící mimo Roudnou by se do této části města dostali jen z druhé strany od rondelu a Rooseveltova mostu.
„To je ještě větší pitomost než původní projekt,“ reagoval Pavel Denk, občanský aktivista vystupujících proti stavbě obchvatu.
„Silnici, která tady léta slouží, zavřou a jinou postaví. Když rodiče povezou z Bílé Hory děti na Roudnou do školy, kudy pojedou?“ upozornil Denk.

Nápad se nelíbí ani Martinu Zrzaveckému, předsedovi plzeňské ČSSD, která jinak patří mezi hlavní zastánce obchvatu.
„Z logiky věci je to špatně. Na Roudné funguje spousta provozoven, služeb, malých firem, živnostníků, nemůžeme ji uzavírat,“ uvedl Zrzavecký.

Brusel nepomůže

Proces EIA by mohl skončit za čtvrt roku. „Pokud získáme souhlas a nenastanou majetkové komplikace, mohli bychom začít stavět během roku a půl nebo dvou let,“ konstatoval náměstek plzeňského primátora Rund.

Je to ale i otázka peněz. Stavba má i s novým mostem přes Mži stát zhruba tři sta miliónů korun a na Brusel radnice asi spoléhat nemůže.

„Nevím o žádném vhodném dotačním titulu,“ uzavřel ekonomický náměstek primátora Vladimír Duchek (Pravá volba pro Plzeň).


reklama

 
Ivan Blažek

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist