https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/labska-stezka-az-do-krkonos
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Labská stezka: až do Krkonoš

7.5.2007 | PARDUBICE | MF Dnes | Jan Vávra |
V Pardubicích nasednete na kolo a vydáte se po asfaltové stezce po břehu Labe do Krkonoš. Anebo pojedete na druhou stranu, klidně až k moři do Hamburku.
 
Naivní turistický sen? Vůbec ne. Za pár let to může být realita.

Už v roce 2013 by měly být hlavní části takzvané Labské cyklostezky hotové. Úředníci už mají plány na její výstavbu na stole.

„Věříme, že v roce 2013 až 2015 bude hotová. Stezka se staví postupně a na některých místech už se jezdí. Například z Nymburka do Poděbrad, v Ústí nad Labem nebo i v Pardubicích,“ řekl Jaroslav Martínek z Centra dopravního výzkumu v Olomouci.

Z cyklostezky v Pardubicích se stala frekventovaná tepna

Právě v Pardubicích je vidět, jaký mají lidé po stezkách bez aut hlad. Asfaltový pruh na protipovodňových valech, který vede z Rosic až pod Kunětickou horu, se o víkendu stává frekventovanou tepnou plnou cyklistů, bruslařů, běžců nebo i chodců.

Za pět let by výletníci mohli po stezce pokračovat až do Hradce.

„Stezka by vedla kolem Kunětické hory, jako dominanty celé lokality, do Němčic, po mostě na druhou stranu Labe a podél řeky až do Hradce Králové. Tam by se napojila na stávající cyklistickou cestu na protipovodňových valech,“ řekl Karel Šimonek z hradeckého magistrátu. Třiadvacetikilometrová „stezka mechu a perníku“, jak úředníci spojnici Hradce a Pardubic nazvali, má na rozdíl od řady jiných úseků podél celého Labe velkou šanci rychle vzniknout.

Politici z obou regionů už ji lidem z východočeských metropolí slibují řadu let. „Oba kraje na mnoha jednáních jasně řekly, že mají o vznik cyklostezky velký zájem. Šance jsou proto velké,“ řekl k tomu pardubický radní pro dopravu Ivo Toman.

Trasa by podle odhadů stála 120 milionů korun. „Žádalo by se o dotace ze strukturálních fondů Evropské unie pro období 2007 až 2013,“ řekl Martínek.

Takže v roce 2013 se cyklista z Pardubic do Hradce dostane po cyklostezce zřejmě bez problémů. Dál to ale může být horší. O přípravě stezky z Hradce do Jaroměře a Dvora Králové se moc zatím nemluví. Naopak spojení Dvora Králové s Vrchlabím je na dobré cestě. Například v Hostinném mezi Vrchlabím a Dvorem Králové nad Labem se právě začalo stavět. Práce na stezce z Vrchlabí do Špindlerova Mlýna zatím nepostupují, protože má vést komplikovaným terénem.

Labská cyklostezka by zdaleka nebyla první cesta pro kolaře, která by vedla podél toku řeky. Například podél Dunaje v Rakousku vede Dunajská stezka, která patří mezi nejoblíbenější cyklistické trasy ve střední Evropě.
reklama

 
Jan Vávra

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist