https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/letenske-sady-protne-rusna-silnice
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Letenské sady protne rušná silnice

6.2.2008 | PRAHA | MF Dnes
Letenské sady i pláň jsou vyhledávaným místem k odpočinku nejen obyvatel Holešovic a Bubenče, ale projet se na kolečkových bruslích nebo se projít třeba s kočárkem sem jezdí lidé z celé metropole. Alespoň v části sadů však jejich výletům brzy udělají přítrž stavbaři. Výstavba městského silničního okruhu, respektive výjezd z tunelu Blanka, který v roce 2011 propojí Malovanku s Pelc-Tyrolkou, se totiž roztáhne z písčité plochy pláně i mezi stromy. Magistrát tudy chce vést dočasnou silnici, po níž by řidiči objížděli rozkopanou ulici Milady Horákové.
 
„Při výstavbě tunelu pod ulicí Milady Horákové zde bude omezen provoz a auta budou muset jezdit jinudy. Objízdná trasa se nyní projednává a měla by vést po jižní straně pláně,“ uvedl František Polák, mluvčí společnosti Metrostav, která tunel staví.

Podle návrhů projektantů, které má redakce MF DNES k dispozici, by auta ve směru z centra nadále jezdila kolem stadionu Sparty, ve směru do centra pak po dočasné komunikaci z Badeniho ulice přes Letenskou pláň až na křižovatku Milady Horákové s ulicí U Sparty.

Autům musí ustoupit stromy To by znamenalo, že řidiči budou projíždět v místech, kde se dnes Pražané prohánějí na bruslích nebo kde se na přelomu srpna a září koná každý rok zábavní festival Letní Letná. A je jisté, že k zemi půjde i několik vzrostlých stromů. Podle projektové dokumentace jich silnici stojí v cestě šestnáct.

„To je absolutně nepřijatelné,“ neskrývá vztek Ondřej Mirovský, koordinátor kampaně Zachraňme Letnou a zastupitel Prahy 7 za zelené.

„Nemohou šoupnout takovouhle silnici do sadů. Měli by se snažit najít objízdnou trasu v profilu ulice Milady Horákové, a ne tu nejlevnější možnou přes sady,“ upozorňuje Mirovský, který se nechce smířit s představou, že by Letenskou pláň proťala dvouproudá silnice s prakticky nekonečnou hradbou pomalu popojíždějících aut.

Pokud záměr podpoří radnice Prahy 7, silnice by se mohla začít stavět už v březnu. V červenci by se na ní objevila první auta a ta by tudy objížděla stavební jámu tunelu až do října roku 2010.

„S výstavbou silnice souhlasíme, protože šetrnější řešení neexistuje. Pokud chceme, aby budoucí okruh naší městské části odlehčil, musíme něco obětovat,“ řekl starosta Prahy 7 Marek Ječmének (ODS).

Silnice se dvěma jednosměrnými pruhy a chodníkem má být široká až 10 metrů. Řidiči by se na ni dostali z Badeniho ulice od izraelského velvyslanectví přes ulici Na Špejcharu, již by dělníci pro tyto účely rozšířili. Za tramvajovou smyčkou by auta pokračovala napravo, zajela by mezi stromy a pak obloukem pokračovala kolem stavební jámy budoucího sjezdu do tunelu.
reklama

Petr Švec

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 Staré diskuse (archiv)
6. 2. 2008
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist