https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/liberec-a-jablonec-se-prou-o-provoz-tramvaje
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Liberec a Jablonec se přou o provoz tramvaje

23.6.2004 | LIBEREC | Právo
Liberecká a jablonecká radnice se přou o to, kdo zaplatí zvyšující se náklady na provoz unikátní tramvajové linky č. 11 mezi oběma městy.
 
Liberec si stěžuje, že jeho soused chce výrazně snížit svůj každoroční příspěvek na provoz společné linky. Jablonec naopak naříká, že krajské město po něm chce letos o 900 tisíc korun víc než dosud.
Ať je pravda tam či tam, dopad pocítí hlavně cestující, kteří se denně mezi městy přepravují. Když totiž peníze navíc nedá ani jedno z měst či kraj, budou se muset omezit některé spoje.
"Jablonec navrhl částku, již by chtěl ušetřit ze svého rozpočtu, a požádal dopravní podnik (DPML) o varianty, jak to zařídit. Šlo o částku jeden a půl až dva milióny. Celkem přispívají necelých sedm miliónů ročně (přesně 6,75 miliónů korun - pozn. red.)," uvedl náměstek libereckého primátora a předseda představenstva DPML Pavel Krenk (ODS).

Lidé jezdí i na úřady

Podle jabloneckého místostarosty Radovana Loudy (ODS) ale Jablonec vůbec nechce ušetřit, brání se jen dalšímu navyšování.
"DPML letos avizoval, že chce na krytí prokazatelné ztráty tramvaje o 929 tisíc víc. Podle zatímní fakturace to ale vypadá, že bychom se mohli do našeho příspěvku vejít. Požádali jsme o spolufinancování kraj v rámci základní dopravní obslužnosti, radou kraje to ale neprošlo. Podle nás totiž není tramvaj jen pro Jablonečany či Liberečany. Lidé tu vzájemně jezdí nejen za prací a zábavou, ale i na krajské či státní úřady," míní Louda.
Spor nabývá už i ryze politických rozměrů: Louda byl po letech odvolán z dozorčí rady podniku, místo něj tam zasedne krajský radní pro zemědělství Radim Zika (ODS), který prý bude prospěšnější. "V orgánech DPML by měl být zástupce kraje, zvlášť, když se Jablonec od DPML spíš distancuje," dodal primátor Jiří Kittner (ODS).

Omezení zřejmě mimo špičku a o víkendech

Jablonec uzavře smlouvu s dopravci na druhé pololetí letošního roku až příští týden, už teď je ale zřejmé, že cestující čeká omezení některých spojů.
"Z finančního hlediska připravujeme asi čtyři varianty. Tou nejpravděpodobnější je asi ta, že v pracovní dny v dopravním sedle (mimo špičku zhruba od 9 hodin dopoledne - pozn. red.) a o sobotách a nedělích prodloužíme interval mezi jednotlivými spoji z patnácti na třicet minut. Týkalo by se to ale jen úseku Vratislavice-výhybna - Jablonec," řekl Právu mluvčí DPML Tomáš Krebs.
Mezi dalšími možnými variantami je potřeba zařadit pouze jednotlivé vozy a nikoli dvojice ve vybraných časech či kombinovat oba způsoby. Denně se přitom v obou směrech mezi městy sveze několik tisíc lidí.
reklama

Ivan Langr

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist