Právo: Liberečtí zastupitelé o trase R 35 nejednali
17.12.2009 | LIBEREC | Právo | Barbora Silná |
Bod na návrh ODS vedení kraje stáhlo z programu, přítomní zástupci veřejnosti jásali.
O budoucí podobě rychlostní trasy silnice R 35 přes území Českého ráje zastupitelé Libereckého kraje v úterý odpoledne nejednali.
Na jednání zastupitelstva přitom přišlo několik desítek nespokojených obyvatel Českého ráje, kterým se nelíbí, že vedení Libereckého kraje prosazuje tzv. severní variantu. Ta kopíruje současnou silnici a vedla by samotným středem cenného území.
Lidé proto přišli do sálu s transparenty a cedulemi. Někteří také při zahájení zastupitelstva pískali.
„Pokud se přítomní občané neuklidní, necháme je vyvést ze sálu,“ reagoval na výkřiky a pískot hejtman Stanislav Eichler (ČSSD). Při každém jeho dalším slovu se následně ozýval další pískot.
„Dokud tady budu já, tak se tady pískat nebude, i kdybychom měli celé projednávání přesunout třeba na zítřek,“ pokračoval Eichler, který chtěl nechat výtržníky vyvést ze sálu.
Situace se uklidnila až poté, kdy klub ODS navrhl bod neprojednávat. „Navrhujeme stažení tohoto bodu, ačkoli víme, že jsme v časové tísni, tak, aby bylo možné se jednotlivými variantami ještě zabývat,“ řekl předseda klubu zastupitelů ODS Radim Zika.
Jeho názor následně podpořili také Starostové pro Liberecký kraj (SLK) ústy šéfa klubu Martina Půty, který navíc upozornil, že finální podoba trasy nebyla projednána se samosprávami po celé trase a zároveň by je to rozdělilo. To potvrdila i mluvčí Koalice SOS Český ráj Markéta Kovaříková, která Právu řekla, že pokud by Liberecký kraj podpořil tzv. severní trasu, bylo by to pro celou vzácnou lokalitu likvidační.
Tři různé varianty
„Pro Český ráj by to znamenalo nepředstavitelné množství tunelů a mostů, které by asi nakonec nikdo nepostavil. Navíc by celá silnice rozdělila spoustu obcí,“ konstatovala Kovaříková.
Liberecký kraj může trasu vést třemi různými variantami. Jednou z nich je tzv. superseverní, která by vedla přes Semilsko a byla by nejdelší a nejnákladnější. Severní varianta kopíruje současnou trasu silnice přes Český ráj a má nejvíce odpůrců.
Jižní varianta je nejlevnější a zároveň nejpřijatelnější pro ekology. Nevedla by ale přes území Libereckého kraje a napojovala by se na R 10 až u Mnichova Hradiště.
reklama
Na jednání zastupitelstva přitom přišlo několik desítek nespokojených obyvatel Českého ráje, kterým se nelíbí, že vedení Libereckého kraje prosazuje tzv. severní variantu. Ta kopíruje současnou silnici a vedla by samotným středem cenného území.
Lidé proto přišli do sálu s transparenty a cedulemi. Někteří také při zahájení zastupitelstva pískali.
„Pokud se přítomní občané neuklidní, necháme je vyvést ze sálu,“ reagoval na výkřiky a pískot hejtman Stanislav Eichler (ČSSD). Při každém jeho dalším slovu se následně ozýval další pískot.
„Dokud tady budu já, tak se tady pískat nebude, i kdybychom měli celé projednávání přesunout třeba na zítřek,“ pokračoval Eichler, který chtěl nechat výtržníky vyvést ze sálu.
Situace se uklidnila až poté, kdy klub ODS navrhl bod neprojednávat. „Navrhujeme stažení tohoto bodu, ačkoli víme, že jsme v časové tísni, tak, aby bylo možné se jednotlivými variantami ještě zabývat,“ řekl předseda klubu zastupitelů ODS Radim Zika.
Jeho názor následně podpořili také Starostové pro Liberecký kraj (SLK) ústy šéfa klubu Martina Půty, který navíc upozornil, že finální podoba trasy nebyla projednána se samosprávami po celé trase a zároveň by je to rozdělilo. To potvrdila i mluvčí Koalice SOS Český ráj Markéta Kovaříková, která Právu řekla, že pokud by Liberecký kraj podpořil tzv. severní trasu, bylo by to pro celou vzácnou lokalitu likvidační.
Tři různé varianty
„Pro Český ráj by to znamenalo nepředstavitelné množství tunelů a mostů, které by asi nakonec nikdo nepostavil. Navíc by celá silnice rozdělila spoustu obcí,“ konstatovala Kovaříková.
Liberecký kraj může trasu vést třemi různými variantami. Jednou z nich je tzv. superseverní, která by vedla přes Semilsko a byla by nejdelší a nejnákladnější. Severní varianta kopíruje současnou trasu silnice přes Český ráj a má nejvíce odpůrců.
Jižní varianta je nejlevnější a zároveň nejpřijatelnější pro ekology. Nevedla by ale přes území Libereckého kraje a napojovala by se na R 10 až u Mnichova Hradiště.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




