MF Dnes: Lidé mají obavy z obchvatu
2.10.2009 | HRANICE | MF Dnes | Michal Houdek |
Auta směřující z Aše do saského Adorfu už se za dva roky vyhnou Hranicím. Dlouho odkládaná stavba obchvatu Hranic začne už příští týden. Lidé v Aši i v Hranicích se ale obávají, že po dokončení přeshraniční doprava zahltí poměrně úzkou silnici mezi oběma městy.
„Už samotná stavba bude znamenat značný nárůst dopravy při přepravě strojů i přesunech materiálu na stavbu mostů, “ řekl starosta Hranic Jan Hýbl. „Když jsme si přepočítali objem přepravované zeminy, vyšlo to na asi deset tisíc nákladních aut. Zatíží to nejen silnici z Aše do Hranic, ale i místní komunikace,“ poznamenal starosta Hýbl.
Ani po dokončení obchvatu v roce 2011 se ale situace příliš nezlepší. Počítá se totiž s otevřením hraničního přechodu i pro nákladní vozy. Starosta Hýbl doufá, že větší provoz na silnici do Aše vyváží zklidnění dopravy přímo v Hranicích. „Nevýhodou bude, že potenciální návštěvníci města z Německa Hranice nejspíš objedou,“ připustil Jan Hýbl.
Stavba za čtvrt miliardy
Obchvat Hranic bude stát více než čtvrtmiliardy korun (asi 10 milionů eur), 85 procent nákladů uhradí Evropský fond pro regionální rozvoj. Investovat se bude i v Sasku. „Jedná se o výstavbu obchvatů obcí Hranic a saského Freibergu a rekonstrukce silnice u obce Ebmath,“ upřesnil náměstek hejtmana Petr Navrátil, podle nějž dojde ke zvýšení dopravní propustnosti, zkvalitnění propojení a oživení obou příhraničních oblastí.
„Obchvat Hranic podporujeme, problém se zvýšením dopravy vznikl otevřením tří nových přechodů do Saska,“ uvedl starosta Aše Dalibor Blažek, podle nějž většina aut z Německa projíždí centrem města. Další obchvat, který by odvedl dopravu od Hranic a Doubravy mimo město je zatím podle starosty Blažka v nedohlednu.
Nová silnice u hranic by měla být široká 6,5 metru, na trase budou čtyři nové mosty, délka přeložky, která vyústí na státní hranici, na české straně bude asi 4,5 kilometru.
reklama
Ani po dokončení obchvatu v roce 2011 se ale situace příliš nezlepší. Počítá se totiž s otevřením hraničního přechodu i pro nákladní vozy. Starosta Hýbl doufá, že větší provoz na silnici do Aše vyváží zklidnění dopravy přímo v Hranicích. „Nevýhodou bude, že potenciální návštěvníci města z Německa Hranice nejspíš objedou,“ připustil Jan Hýbl.
Stavba za čtvrt miliardy
Obchvat Hranic bude stát více než čtvrtmiliardy korun (asi 10 milionů eur), 85 procent nákladů uhradí Evropský fond pro regionální rozvoj. Investovat se bude i v Sasku. „Jedná se o výstavbu obchvatů obcí Hranic a saského Freibergu a rekonstrukce silnice u obce Ebmath,“ upřesnil náměstek hejtmana Petr Navrátil, podle nějž dojde ke zvýšení dopravní propustnosti, zkvalitnění propojení a oživení obou příhraničních oblastí.
„Obchvat Hranic podporujeme, problém se zvýšením dopravy vznikl otevřením tří nových přechodů do Saska,“ uvedl starosta Aše Dalibor Blažek, podle nějž většina aut z Německa projíždí centrem města. Další obchvat, který by odvedl dopravu od Hranic a Doubravy mimo město je zatím podle starosty Blažka v nedohlednu.
Nová silnice u hranic by měla být široká 6,5 metru, na trase budou čtyři nové mosty, délka přeložky, která vyústí na státní hranici, na české straně bude asi 4,5 kilometru.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




