MF Dnes: Lidé odmítají rušnou ulici
30.12.2008 | HLUČÍN | MF Dnes | Liana Melecká |
Ulehčit řidičům výjezd aut ze sídliště Rovniny na frekventovanou Ostravskou ulici. To byl důvod, proč město Hlučín začalo uvažovat o zprovoznění dnes slepé ulice U Vodárny. Lidem, kteří v této ulici bydlí, se to však nelíbí.
Nechtějí vyměnit zatím klidnou a málo frekventovanou ulici za rušnou. Sepsali proto petici, kterou podepsalo dvaapadesát místních usedlíků, a zaslali ji městu.
„Hlavním důvodem, proč jsme začali o této možnosti uvažovat, je dokončení stavby pěti bytových domů na sídlišti Rovniny. Po Novém roce se tam totiž mají nastěhovat noví obyvatelé asi 150 bytů. To znamená okolo dalších dvou set aut navíc. Podstatně to zhorší už tak obtížný výjezd na hlavní ulici, kde vede hlavní tah z Ostravy na Opavu,“ vysvětlovala mluvčí hlučínské radnice Jarmila Harazinová.
Obyvatelé: Ať město postaví kruhový objezd S návrhem napojit znovu ulici U Vodárny na starou výpadovku z Hlučína na Ludgeřovice, kolem hlučínské cihelny, přišli členové dopravní komise města a proti nebyli ani radní. O plánované změně město informovalo také osadní výbor Rovniny.
„Já jsem ještě zažila, když byla naše ulice někdy před třiceti lety napojena na hlavní silnici. Přímo u výjezdu byla autobusová zastávka a skoro pořád tu byly nějaké bouračky. Kvůli tomu tenkrát ulici zaslepili a teď, když je provoz ještě větší, to chtějí zase otevřít?“ nesouhlasí devětašedesátiletá Daniela Obrusníková, která se nechce vzdát klidného prostředí slepé ulice.
Stejný názor má Petra Skrášková, matka malých dětí. „Teď máme klidnou ulici, kde projede sem tam auto. Pak nám tu bude jezdit jedno za druhým. Ulice je přitom úzká a není tu ani chodník. Mám strach o děti, pak tu ani nepřejdeme ulici,“ míní pětatřicetiletá maminka a diví se, proč město raději nepostaví u výjezdu na Ostravskou ulici kruhový objezd.
Představa, že se klidná ulice změní ve frekventovaný výjezd, se nelíbí ani vedení společnosti Severomoravské plynárny - služby, která má své sídlo přímo v místě, kde by se obě silnice napojily. „Teď je to klidová zóna. Jakmile by se ulice stala průjezdnou, neměli by naši zákazníci ani zaměstnanci kde zaparkovat. Navíc je moc úzká a není uzpůsobena na tak frekventovaný provoz,“ namítá ekonomická ředitelka této společnosti Monika Blábolilová. Uznává sice, že nynější výjezd na hlavní silnici je nebezpečný, ale domnívá se, že lze najít i jiné řešení.
Město však o jiné variantě neuvažuje. „Zatím čekáme, až bude schválena změna územního plánu, a pak zadáme projekční kanceláři, aby navrhla optimální úpravy silnice, vyhovující dopravní značení i bezpečnostní prvky,“ uvedla Jarmila Harazinová.
reklama
„Hlavním důvodem, proč jsme začali o této možnosti uvažovat, je dokončení stavby pěti bytových domů na sídlišti Rovniny. Po Novém roce se tam totiž mají nastěhovat noví obyvatelé asi 150 bytů. To znamená okolo dalších dvou set aut navíc. Podstatně to zhorší už tak obtížný výjezd na hlavní ulici, kde vede hlavní tah z Ostravy na Opavu,“ vysvětlovala mluvčí hlučínské radnice Jarmila Harazinová.
Obyvatelé: Ať město postaví kruhový objezd S návrhem napojit znovu ulici U Vodárny na starou výpadovku z Hlučína na Ludgeřovice, kolem hlučínské cihelny, přišli členové dopravní komise města a proti nebyli ani radní. O plánované změně město informovalo také osadní výbor Rovniny.
„Já jsem ještě zažila, když byla naše ulice někdy před třiceti lety napojena na hlavní silnici. Přímo u výjezdu byla autobusová zastávka a skoro pořád tu byly nějaké bouračky. Kvůli tomu tenkrát ulici zaslepili a teď, když je provoz ještě větší, to chtějí zase otevřít?“ nesouhlasí devětašedesátiletá Daniela Obrusníková, která se nechce vzdát klidného prostředí slepé ulice.
Stejný názor má Petra Skrášková, matka malých dětí. „Teď máme klidnou ulici, kde projede sem tam auto. Pak nám tu bude jezdit jedno za druhým. Ulice je přitom úzká a není tu ani chodník. Mám strach o děti, pak tu ani nepřejdeme ulici,“ míní pětatřicetiletá maminka a diví se, proč město raději nepostaví u výjezdu na Ostravskou ulici kruhový objezd.
Představa, že se klidná ulice změní ve frekventovaný výjezd, se nelíbí ani vedení společnosti Severomoravské plynárny - služby, která má své sídlo přímo v místě, kde by se obě silnice napojily. „Teď je to klidová zóna. Jakmile by se ulice stala průjezdnou, neměli by naši zákazníci ani zaměstnanci kde zaparkovat. Navíc je moc úzká a není uzpůsobena na tak frekventovaný provoz,“ namítá ekonomická ředitelka této společnosti Monika Blábolilová. Uznává sice, že nynější výjezd na hlavní silnici je nebezpečný, ale domnívá se, že lze najít i jiné řešení.
Město však o jiné variantě neuvažuje. „Zatím čekáme, až bude schválena změna územního plánu, a pak zadáme projekční kanceláři, aby navrhla optimální úpravy silnice, vyhovující dopravní značení i bezpečnostní prvky,“ uvedla Jarmila Harazinová.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




