https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/lide-se-dockaji-obchvatu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Lidé se dočkají obchvatu

13.2.2009 | VELKÁ HLEĎSEBE | MF Dnes | Michal Houdek |
V červnu 2011 by se mohli svézt první řidiči po novém obchvatu Velké Hleďsebe. Jeho stavba už pomalu začíná. Obchvat odvede dopravu z obce, kterou denně projede patnáct tisíc aut.
 
Lidé ve Velké Hleďsebi, které dlouhá léta sužují tisíce aut a kamionů, mají konečně naději, že se jim brzy uleví. Na hlavním tahu z Chebu do Plzně totiž začala stavba obchvatu. To, že se něco konečně začalo dít, naznačují první vykácené stromy na kraji obce u koupaliště Riviéra. Jakmile se trochu oteplí a sleze sníh, pustí se těžké stroje do úprav terénu.

První, více než 2,5 kilometru dlouhá etapa stavby obchvatu, který odvede dopravu z Velké Hleďsebe, bude stát asi 400 milionů korun. „Termín dokončení stavby je červen roku 2011,“ sdělila včera mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. V plánech dvouproudé přeložky silnice, po níž každý den projíždí asi 15 tisíc aut, je i 353 metrů dlouhá protihluková stěna, která by měla ochránit před hlukem obyvatele části obce v Klimentově. V projektu nechybí ani přechod pro obojživelníky. Na silnicí do Tří Seker by měl být obchvat nedaleko koupaliště Riviéra napojený mimoúrovňovou křižovatkou nad silnicí vedoucí do obce Tři Sekery. Projekt počítá se stavbou celkempěti mostů jejichž celková plocha přesáhne dva tisíce metrů čtverečních.

Lidé se nemohou dočkat Velké dopravní zatížení silnice, která prochází obcí, si v posledních letech vyžádalo několik obětí při dopravních nehodách. Lidem ale vadí i hluk, výfukové zplodiny i otřesy způsobené těžkými nákladními vozy. Řada domů, zvlášť v bezprostřední blízkosti silnice, má popraskané omítky. „Z vedlejších ulic je velmi často velký problém odbočit na hlavní silnici,“ řekl Zdeněk Buchtele, který bydlí jen několik desítek metrů od hlavního silničního tahu. „Určitě se nám uleví, lépe na tom budou i děti ve škole, už se nebudou muset učit v takovém rámusu,“ věří Buchtele, podle nějž je situace o to horší, že si většina řidičů kamionů s dodržováním povolené padesátky příliš neláme hlavu. Výraznou úlevu nepřinesla ani instalace orientačního měřiče rychlosti, který si obec, jako jedna z prvních, před lety pořídila.

Sousední obce musí počkat Stejná situace jako ve Velké Hleďsebi je i v sousedním Drmoulu a Trstěnicích. Tam si ale budou muset lidé na obchvat, který naváže na přeložku Velké Hleďsebe, ještě nějakou dobu počkat. „Už je ukončené územní řízení, územní rozhodnutí už nabylo právní moci. Stavět by se mělo začít v polovině roku 2010,“ řekla Martina Vápeníková.

Obchvat Drmoulu a Trstěnic bude více než pět kilometrů dlouhý, náklady nové silnice s devíti mosty a dvěma mimoúrovňovými křižovatkami dosáhnou téměř miliardy korun. První auta by podle informací Ředitelství silnic a dálnic měla po obchvatu začít jezdit až v druhé polovině roku 2013.

S oslavami ještě počkají „Šampaňské ještě otevírat nebudu, počkám na začátek stavby,“ naznačila starostka Drmoulu Vladislava Chalupková. Právě z Drmoulu se volání po urychlení stavby obchvatu ozývalo nejhlasitěji, nespokojení lidé dokonce vytvořili občanské sdružení. Na protest proti dlouholetým průtahům dokonce Drmoulští několikrát zablokovali hlavní silnici. Krotit neukázněné řidiče v obci nedaleko základní školy pomáhá i plastová figurína policisty. „V současné době ji nepoužíváme, nechceme, aby se poškodila. Ale jakmile se počasí zlepší, figurínu policisty opět vytáhneme,“ slíbila Vladislava Chalupková.
reklama

 
Michal Houdek

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 Staré diskuse (archiv)
15. 2. 2009
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist