MF Dnes: Lidé z Meziříčí chtějí obchvat
16.9.2005 | VALAŠSKÉ MEZIŘÍČÍ | MF Dnes | Jan Filgas |
Zatímco radní Valašského Meziříčí před týdnem společně s ministrem dopravy Milanem Šimonovským slavně otevřela stavbu pro region důležitého napojení na dálniční síť, obyvatelé města příliš spokojeni nejsou.
Naopak, hlasitě volají po tom, aby se radnice spíše než na silnici z Lešné do Palačova zaměřila na obchvat centra města. Ten je podle mnohých lidí pro město mnohem důležitější.
Doprava v centru města skutečně začíná být v posledních týdnech a měsících neúnosná. Složitou situaci na čtyřech malých a nevyhovujících kruhových objezdech komplikuje oprava čtyři sta metrů dlouhého mostu v centru města směrem ke Hřbitovní ulici. Denně centrem města projede téměř čtyřicet tisíc aut, z toho nejméně dva tisíce nákladních vozů a kamionů.
Život v Krásně bude nesnesitelý, bojí se lidé
„V loňském roce se kolony a řady aut tvořily ve městě poměrně často. Teď to bude ještě mnohem horší,“ varuje Ladislav Petřík z Valašského Meziříčí.
Proti přístupu radnice se hlasitě ozvalo také Občanské sdružení za Krásno krásnější a Český svaz ochránců přírody Valašské Meziříčí. V otevřeném dopise vyzvaly osobnosti města starostu Jiřího Kubešu, aby radnice věnovala více pozornosti obchvatu města než dálniční přípojce.
„Výstavbu obchvatu, aby se situace v emisích a hlučnosti nejdříve stabilizovala a poté zlepšovala, vidíme jako absolutně nejdůležitější věc,“ napsali lidé Kubešovi a současně jej upozornili, že se situace stále zhoršuje. „Pokud budou dokončeny rychlostní komunikace Vsetín - Valašské Meziříčí a Valašské Meziříčí - Palačov, tak se naše město stane "úzkým hrdlem", které bude věčně ucpáno a život v něm -hlavně v Krásně - se stane nesnesitelným, nejen z hlediska hlučnosti, ale především kvůli neúnosnému množství emisí z automobilové dopravy.“
Starosta: Stát na dvě takové stavby nemá peníze
Starosta Jiří Kubeša však v reakci na otevřený dopis prohlásil, že silniční obchvat města je stejně důležitý jako prodloužení rychlostní komunikace R 35 z Valašského Meziříčí do Palačova. „Nastolujeme tento palčivý problém při každém jednání se zástupci ministerstva dopravy a Státního fondu dopravní infrastruktury,“ ujistil starosta.
Cesta k obchvatu bude podle Jiřího Kubeši poněkud složitější.
„Ředitelství silnic a dálnic pracuje na investičním záměru, který má prokázat účelnost takové stavby. Kromě toho radnice usiluje o to, aby obchvat byl začleněn do územního plánu vyššího územního celku Zlínského kraje a zařazen mezi jeho priority. To jsou nezbytné podmínky pro zahájení stavby,“ připomněl Jiří Kubeša.
Neméně důležitou roli hrají finanční možnosti státu, který by měl tyto akce financovat. „Kromě silnice do Palačova letos začíná také stavba silnice ze Vsetína do Valašského Meziříčí. Zahájit v jednom okrese dvě stavby, každou za více než miliardu korun, není v naší zemi obvyklé,“ upozornil starosta, jenž se se zástupci občanského sdružení Za Krásno krásnější v minulých dnech sešel. „Vysvětlil jsem jim stanovisko radnice. Myslím, že mne pochopili,“ řekl.
reklama
Doprava v centru města skutečně začíná být v posledních týdnech a měsících neúnosná. Složitou situaci na čtyřech malých a nevyhovujících kruhových objezdech komplikuje oprava čtyři sta metrů dlouhého mostu v centru města směrem ke Hřbitovní ulici. Denně centrem města projede téměř čtyřicet tisíc aut, z toho nejméně dva tisíce nákladních vozů a kamionů.
Život v Krásně bude nesnesitelý, bojí se lidé
„V loňském roce se kolony a řady aut tvořily ve městě poměrně často. Teď to bude ještě mnohem horší,“ varuje Ladislav Petřík z Valašského Meziříčí.
Proti přístupu radnice se hlasitě ozvalo také Občanské sdružení za Krásno krásnější a Český svaz ochránců přírody Valašské Meziříčí. V otevřeném dopise vyzvaly osobnosti města starostu Jiřího Kubešu, aby radnice věnovala více pozornosti obchvatu města než dálniční přípojce.
„Výstavbu obchvatu, aby se situace v emisích a hlučnosti nejdříve stabilizovala a poté zlepšovala, vidíme jako absolutně nejdůležitější věc,“ napsali lidé Kubešovi a současně jej upozornili, že se situace stále zhoršuje. „Pokud budou dokončeny rychlostní komunikace Vsetín - Valašské Meziříčí a Valašské Meziříčí - Palačov, tak se naše město stane "úzkým hrdlem", které bude věčně ucpáno a život v něm -hlavně v Krásně - se stane nesnesitelným, nejen z hlediska hlučnosti, ale především kvůli neúnosnému množství emisí z automobilové dopravy.“
Starosta: Stát na dvě takové stavby nemá peníze
Starosta Jiří Kubeša však v reakci na otevřený dopis prohlásil, že silniční obchvat města je stejně důležitý jako prodloužení rychlostní komunikace R 35 z Valašského Meziříčí do Palačova. „Nastolujeme tento palčivý problém při každém jednání se zástupci ministerstva dopravy a Státního fondu dopravní infrastruktury,“ ujistil starosta.
Cesta k obchvatu bude podle Jiřího Kubeši poněkud složitější.
„Ředitelství silnic a dálnic pracuje na investičním záměru, který má prokázat účelnost takové stavby. Kromě toho radnice usiluje o to, aby obchvat byl začleněn do územního plánu vyššího územního celku Zlínského kraje a zařazen mezi jeho priority. To jsou nezbytné podmínky pro zahájení stavby,“ připomněl Jiří Kubeša.
Neméně důležitou roli hrají finanční možnosti státu, který by měl tyto akce financovat. „Kromě silnice do Palačova letos začíná také stavba silnice ze Vsetína do Valašského Meziříčí. Zahájit v jednom okrese dvě stavby, každou za více než miliardu korun, není v naší zemi obvyklé,“ upozornil starosta, jenž se se zástupci občanského sdružení Za Krásno krásnější v minulých dnech sešel. „Vysvětlil jsem jim stanovisko radnice. Myslím, že mne pochopili,“ řekl.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




