https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/lidem-ulevi-obchvaty-obci
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Lidem uleví obchvaty obcí

16.11.2007 | CHEB | MF Dnes
Tisíce kamionů denně projíždí obcemi na trase z Chebu směrem na Plzeň. Lidé ve Staré Vodě, Velké Hleďsebi, Drmoulu i v sousedních Trstěnicích už léta volají po obchvatech. Příští rok se však ještě kýžených přeložek, které by těžce zkoušeným obcím ulevily od hluku, otřesů a výfukových zplodin, zřejmě nedočkají. Jedinou pozitivní zprávou je, že by už v příštím roce se alespoň měl začít stavět obchvat Velké Hleďsebe.
 
Náklady na výstavbu asi dvoukilometrové přeložky Velké Hleďsebe mají dosáhnout asi 200 milionů korun. Podle starosty obce Jiřího Bytela je poslední překážkou udělení stavebního povolení. „Projektová dokumentace je už hotová, naštěstí se podařilo vyřešit i problémy s vlastníky některých pozemků,“ řekl starosta Bytel. Stavba by měla trvat asi dva roky, začít chce Ředitelství silnic a dálnic už na jaře.

Na obchvat Velké Hleďsebe by v roce 2009 měla navázat přeložka hlavního tahu v sousedním Drmoulu a později i nedalekých Trstěnicích. Celkové náklady by se měly vyšplhat na miliardu korun.

Trojicí obcí u Mariánských Lázní podle starosty Bytela projede denně asi 14 tisíc automobilů. „Z toho je více než čtyři tisíce kamionů,“ připomněl starosta, podle nějž by se po dokončení obchvatu mělo obci vyhnout asi 90 procent těžkých nákladních vozů. Už nyní obec začala připravovat změny v ulici Pohraniční stráže. „Po dokončení obchvatu chceme dopravu co nejvíce zklidnit. Vzniknou dvě nové okružní křižovatky a zpomalovací ostrůvky,“ nastínil Jiří Bytel.

Obchvatu se už nemohou dočkat ani v sousedním Drmoulu, odkud proti tisícovkám kamionů zaznívaly protesty nejhlasitěji. Tamní občanské sdružení dokonce několikrát zablokovalo hlavní tah do Plzně.

„O územním rozhodnutí budeme jednat v Mariánských Lázních dvaadvacátého listopadu,“ řekla starostka Drmoulu Vladislava Chalupková, která doufá, že se stavbu přeložky podaří zahájit už v roce 2009, jak občanům před časem slíbil náměstek hejtmana Petr Horký.

Podle původních plánů se měl obchvat všech tří obcí budovat současně, záměr ale znemožnily problémy s výkupem pozemků, Trstěnice navíc neměly včas hotový územní plán.

Příští rok se má začít také se stavbou obchvatu Hranic. Přeložka má měřit asi pět kilometrů a stát asi čtvrt miliardy korun.

reklama


Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist