https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/lidem-vadi-hluk-z-nakladnich-aut
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Lidem vadí hluk z nákladních aut

26.10.2004 | MĚLNÍK | MF Dnes | Radek Plavecký |
Hluk a otřesy musejí stále snášet obyvatelé z okrajových mělnických čtvrtí Pšovka a Mlazice. Kolem jejich domů projíždějí denně stovky nákladních aut s kontejnery, které směřují do areálu přístaviště. Tam má své zázemí firma Maersk.
 
"Když vám pod oknem projede deset obrovských náklaďáků za hodinu, tak je z toho člověk na prášky. Kdyby jezdily jen přes den, tak by to bylo hrozné, ale dalo by se to ještě překousnout, ale když jezdí i večer, v noci a v šest ráno, tak to se vydržet nedá," zlobila se jedna z místních obyvatelek, která nechtěla zveřejnit jméno.
Vedení města se přitom nedaří dohodnout s přístavem a zmíněnou přepravní firmou, která v přístavu sídlí, jak celou situaci řešit.

"Ideální by byl sjezd přímo z mostu přes Labe do areálu. To ale vyžaduje investici kolem dvou set padesáti milionů korun, a to město není schopné dát a firmy se k tomu také příliš nemají," uvedl starosta Mělníka Miroslav Neumann

Navíc není jasné, zda by firma Maersk v mělnickém přístavišti zůstala, pokud by musela do nové komunikace takto výrazně investovat. Pokud by odešla, znamenalo by to nejspíš ztrátu zaměstnání zhruba pro 150 lidí. "Jejich zaměstnanci zase na druhé straně znamenají sto padesát relativně spokojených rodin," podotkl starosta. Takže když město pomůže jedné skupině lidí, uškodí druhé.

Kontroly zatím nezjistily žádné porušení předpisů. Problematické je i to, že v příslušných povoleních o činnosti Maersku chybí limity objemu, druhů přepravovaného zboží i regulace způsobů navazující dopravy. Vše proto nyní prověřuje hygienická stanice, která zkoumá dopad přepravy na zdraví lidí.
Do překladiště proudí denně velké množství zboží jak po železnici, tak po silnicích kamiony.

"Jak se zvyšuje kapacita přepravovaného zboží, vznikají na silnicích i na železnici kolize," připustil vedoucí odboru výstavby Pavel Průcha.
Doprava i manipulace s kontejnery zatěžuje hlukem obyvatele okolních bytů především v noci, kdy město ztichne.

České přístavy přesto nedávno podle Průchy předložily stavebnímu úřadu záměr na další rozšíření skladovacích ploch.

Úřad to ale zamítl s tím, že součástí musí být také cílené dopravní řešení a záruky, že okolí nebude činnost zatěžovat. Celou situaci by mělo řešit připravované setkání obyvatel čtvrtí Mlazice a Pšovka se zástupci Českých přístavů, Maersku a radnice.
Starosta Neumann prohlásil, že bude po Maersku požadovat, aby své představy o dalším působení v Mělníku jasně definoval do konce roku.


reklama

 
Radek Plavecký

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist