Právo: Magistrála má mít jen tři jízdní pruhy
10.4.2007 | PRAHA | Právo | Karolína Kudynová |
Radnice Prahy 2 chce co nejdříve snížit počet jízdních pruhů na magistrále v Legerově a Sokolské ulici. S omezením ale kvůli velké zátěži obyvatel blízkých domů nehodlá čekat na dostavbu městského okruhu.
„Jednáme o tom, aby se na magistrále v úseku za Nuselským mostem snížil počet pruhů ze čtyř na tři. Začíná tu bytová zóna a exhalace se nemají kam rozptýlit. S Prahou 4 jednáme také o umístění semaforů před nuselský most, který by redukoval počet aut vjíždějících do Legerovy ulice,“ řekla Právu starostka Prahy 2 Jana Černochová.
S hlukem a zplodinami není problém jen v části magistrály, ale též v přilehlých ulicích, jako je Rumunská, Anglická, nebo Vinohradská.
Na tři tisíce lidí z okolí magistrály podalo kvůli hluku žaloby na magistrát. Chtějí, aby město vyřešilo jejich problém s hlukem, který denně překračuje povolené limity.
Podle lékařských studií hluk zvyšuje stres člověka, snižuje výkonnost, roste jeho nepozornost a zvyšuje riziko úrazů. Zhoršují se mezilidské vztahy, v hlučných školách se děti hůře učí, v nemocnicích se lidé déle a hůře uzdravují. Zatímco před deseti lety si Pražané nejvíce stěžovali na hluk z hudebních produkcí, nyní je nejvíce obtěžuje hluk z dopravy.
„Výhledové návrhy řešení magistrály nyní vyhodnocují inženýři na Dopravní fakultě ČVUT a v ústavu dopravního inženýrství i s odhadem nákladů,“ řekl Právu zástupce starostky pro územní rozvoj a životní prostředí radní Václav Vondrášek (ODS). „Z krajních pruhů by mohly být desítky parkovacích míst. Doprava by se tak zklidnila od Prahy 4 až do Holešovic,“ dodal radní.
O ubrání počtu pruhů podle něj uvažuje i magistrát. Město chce také zřídit novou funkci hlukového koordinátora, usilovat o zkvalitňování povrchů silnic či snižování rychlosti automobilů. Uvažuje i o výstavbě protihlukových stěn a v místech, kde je to možné, by mělo přibýt stromů.
reklama
S hlukem a zplodinami není problém jen v části magistrály, ale též v přilehlých ulicích, jako je Rumunská, Anglická, nebo Vinohradská.
Na tři tisíce lidí z okolí magistrály podalo kvůli hluku žaloby na magistrát. Chtějí, aby město vyřešilo jejich problém s hlukem, který denně překračuje povolené limity.
Podle lékařských studií hluk zvyšuje stres člověka, snižuje výkonnost, roste jeho nepozornost a zvyšuje riziko úrazů. Zhoršují se mezilidské vztahy, v hlučných školách se děti hůře učí, v nemocnicích se lidé déle a hůře uzdravují. Zatímco před deseti lety si Pražané nejvíce stěžovali na hluk z hudebních produkcí, nyní je nejvíce obtěžuje hluk z dopravy.
„Výhledové návrhy řešení magistrály nyní vyhodnocují inženýři na Dopravní fakultě ČVUT a v ústavu dopravního inženýrství i s odhadem nákladů,“ řekl Právu zástupce starostky pro územní rozvoj a životní prostředí radní Václav Vondrášek (ODS). „Z krajních pruhů by mohly být desítky parkovacích míst. Doprava by se tak zklidnila od Prahy 4 až do Holešovic,“ dodal radní.
O ubrání počtu pruhů podle něj uvažuje i magistrát. Město chce také zřídit novou funkci hlukového koordinátora, usilovat o zkvalitňování povrchů silnic či snižování rychlosti automobilů. Uvažuje i o výstavbě protihlukových stěn a v místech, kde je to možné, by mělo přibýt stromů.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




