Právo: Magistrála v Holešovičkách dusí lidi v okolí
27.10.2008 | PRAHA | Právo | Petr Blahuš |
Bojí se, že se hustý provoz kolem Bulovky podepíše na jejich zdraví. A má být hůř, tvrdí.
Občané Prahy bydlící kolem části magistrály, která vede ulicí V Holešovičkách, a organizovaní v občanském sdružení Za naši budoucnost se bouří.
Tvrdí, že už teď jsou vinou abnormálně silné dopravy v okolí magistrály překračovány všechny zdravotní a hygienické normy. Obávají se také, že po dokončení tunelového komplexu Blanka se situace ještě zhorší.
Jak Právu sdělila předsedkyně sdružení Vlasta Šenarová, spolek si chce kvůli údajně životu nebezpečným podmínkám oficiálně stěžovat u Evropského parlamentu v Bruselu. „Situace po více než třech letech vrcholí. Za vším je hlavně zájem určitých firem,“ uvedla Šenarová, podle níž v poslední době přibyla řada neskandálních postupů státní správy a samosprávy.
Jako příklad uvedla závěry posudku firmy, údajně zaplacené magistrátem, týkající se budování drahých protihlukových zdí. Ty podle Šenarové vzhledem k terénnímu zářezu nepřinesou žádný efekt. K situaci se podle ní staví zády i radnice Prahy 8.
Ta to slovy své mluvčí Heleny Šmídové odmítla s tím, že se jich to navíc ani netýká. „Komunikace patří magistrátu, nikoliv nám. Praha 8 si je vědoma dopadů na okolí, nicméně z celopražského zájmu není reálné zde dopravu omezovat,“ reagovala Šmídová.
Ředitel magistrátního odboru dopravy Jan Heroudek Právu potvrdil, že situace na magistrále skutečně spadá pod kompetenci magistrátu, včetně stavby protihlukové zdi. O její výstavbě však podle něj ještě definitivní rozhodnutí nepadlo. Dodal, že konečný termín odstranění hlukové zátěže v Praze je plánován až na rok 2017.
Lidem v okolí tepny také vadí, že policie nemonitoruje provoz na silnici. Neměří zde ani rychlost. „Všichni tady jezdí jako blázni. Ředitel strážníků Prahy 8 pan Kašpárek mi ale písemně sdělil, že nebude riskovat životy svých lidí,“ uvedla Šenarová. Podle ní by situaci prospělo, kdyby se v úseku snížila rychlost na 50 km za hodinu a nařízení se důsledně kontrolovalo.
Co se týče kontrol ze strany policie, je podle Šmídové radnice ve stejném postavení jako každý občan, může tedy maximálně dávat podněty. Za situaci v dopravě je podle ní odpovědná policie. „Policie má přehled a znalosti o situaci, a je proto na ní, aby zasahovala a řešila dopravní problematiku tam, kde je to nezbytné,“ dodala Šmídová.
Náměstek ředitele městské policie (MP) Ludvík Klema na otázku Práva, zda se jeho lidé na problém magistrály v Praze 8 po opakovaných stížnostech občanů více zaměří, řekl, že se jedná o dlouholetý problém, o kterém MP ví.
„Není však technicky možné, aby zde naši lidé měřili rychlost a ihned o kus dál se odstavovala vozidla, jejichž řidiči překročí rychlost,“ řekl Klema. Pokud se týká namontování radaru, je to podle něj plně v kompetenci magistrátu. Podle Šenarové je současná situace na ulici, kde denně projede kolem 70 tisíc vozidel, neudržitelná. „Město sem chce ale dostat ještě o 300 procent více aut, než na kolik byla ulice projektována. A to před volbami volal primátor Bém Auta pod zem,“ řekla Právu Šenarová.
***
Komunikace patří magistrátu, nikoliv nám Helena Šmídová, tisková mluvčí radnice Prahy 8
reklama
Tvrdí, že už teď jsou vinou abnormálně silné dopravy v okolí magistrály překračovány všechny zdravotní a hygienické normy. Obávají se také, že po dokončení tunelového komplexu Blanka se situace ještě zhorší.
Jak Právu sdělila předsedkyně sdružení Vlasta Šenarová, spolek si chce kvůli údajně životu nebezpečným podmínkám oficiálně stěžovat u Evropského parlamentu v Bruselu. „Situace po více než třech letech vrcholí. Za vším je hlavně zájem určitých firem,“ uvedla Šenarová, podle níž v poslední době přibyla řada neskandálních postupů státní správy a samosprávy.
Jako příklad uvedla závěry posudku firmy, údajně zaplacené magistrátem, týkající se budování drahých protihlukových zdí. Ty podle Šenarové vzhledem k terénnímu zářezu nepřinesou žádný efekt. K situaci se podle ní staví zády i radnice Prahy 8.
Ta to slovy své mluvčí Heleny Šmídové odmítla s tím, že se jich to navíc ani netýká. „Komunikace patří magistrátu, nikoliv nám. Praha 8 si je vědoma dopadů na okolí, nicméně z celopražského zájmu není reálné zde dopravu omezovat,“ reagovala Šmídová.
Ředitel magistrátního odboru dopravy Jan Heroudek Právu potvrdil, že situace na magistrále skutečně spadá pod kompetenci magistrátu, včetně stavby protihlukové zdi. O její výstavbě však podle něj ještě definitivní rozhodnutí nepadlo. Dodal, že konečný termín odstranění hlukové zátěže v Praze je plánován až na rok 2017.
Lidem v okolí tepny také vadí, že policie nemonitoruje provoz na silnici. Neměří zde ani rychlost. „Všichni tady jezdí jako blázni. Ředitel strážníků Prahy 8 pan Kašpárek mi ale písemně sdělil, že nebude riskovat životy svých lidí,“ uvedla Šenarová. Podle ní by situaci prospělo, kdyby se v úseku snížila rychlost na 50 km za hodinu a nařízení se důsledně kontrolovalo.
Co se týče kontrol ze strany policie, je podle Šmídové radnice ve stejném postavení jako každý občan, může tedy maximálně dávat podněty. Za situaci v dopravě je podle ní odpovědná policie. „Policie má přehled a znalosti o situaci, a je proto na ní, aby zasahovala a řešila dopravní problematiku tam, kde je to nezbytné,“ dodala Šmídová.
Náměstek ředitele městské policie (MP) Ludvík Klema na otázku Práva, zda se jeho lidé na problém magistrály v Praze 8 po opakovaných stížnostech občanů více zaměří, řekl, že se jedná o dlouholetý problém, o kterém MP ví.
„Není však technicky možné, aby zde naši lidé měřili rychlost a ihned o kus dál se odstavovala vozidla, jejichž řidiči překročí rychlost,“ řekl Klema. Pokud se týká namontování radaru, je to podle něj plně v kompetenci magistrátu. Podle Šenarové je současná situace na ulici, kde denně projede kolem 70 tisíc vozidel, neudržitelná. „Město sem chce ale dostat ještě o 300 procent více aut, než na kolik byla ulice projektována. A to před volbami volal primátor Bém Auta pod zem,“ řekla Právu Šenarová.
***
Komunikace patří magistrátu, nikoliv nám Helena Šmídová, tisková mluvčí radnice Prahy 8
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




