Právo: Magistrát slibuje pěší zóny a klid
6.11.2004 | PRAHA | Právo | Tereza Čapková |
Pěší zóny okolo magistrály a klidné ulice Starého a Nového Města bez tisíců projíždějících automobilů, to si slibuje pražský magistrát od dokončení Městského okruhu. Konkrétně severozápadní části, tedy Strahovského tunelu a tunelu Pelc-Tyrolka.
Podoba centra hlavního města a okolí, tak jak jej lidé znají, se může podle magistrátu už za pět let úplně změnit. Na Václavském náměstí budou možná jezdit tramvaje a stanice metra A Hradčanská by se měla stát dopravním uzlem.
"Mělo by dojít ke zklidnění magistrály. V oblasti Vinohrad by vznikla běžná městská třída," řekl Právu pražský radní Radovan Šteiner (ODS) s tím, že se v ulicích počítá nejen se zklidněním, ale někde i se vznikem pěších zón. Určit, co čeká kterou ulici, měl městu pomoci průzkum využívání magistrály, který podle radního zjišťoval, jaký cíl mají řidiči projíždějící městskou tepnou, a počítal se i počet vozidel. "Průzkum trval nepřetržitě od úterý do čtvrtka a první výstupy budou známy příští týden," řekl Šteiner.
Okruh má proměnit i podobu stanice metra Hradčanská a jejího okolí. Podle Šteinera město plánuje dostavbu druhého vestibulu stanice. "Zvýší to kapacitu a bude tam lepší vazba na parkoviště park and ride, která by měla vzniknout v oblasti Letné a Dejvic," sdělil radní. Jednou z možností je podle něj i podzemní propojení Hradčanské s železnicí. "Je to projekčně připraveno v případě, že by se udělala železniční propojka na Ruzyňské letiště a na Kladno," uvedl Šteiner a dodal, že o železničním propojení metropole a letiště rozhodne ministerstvo financí a dopravy. O zklidnění magistrály podle starosty Prahy 1 Vladimíra Vihana (ODS) městská část usiluje již dlouho. "Zklidnění uvítáme, podporujeme to společně s Prahou 2 už od začátku," řekl Právu starosta který dodal, že v případě, kdy ke zklidnění dojde, mohly by se vrátit na Václavské náměstí i tramvaje.
"Myslím si, že metro neřeší dostupnost centra pro starší lidi, protože oni do metra nejdou. Propojily by se také Vinohrady s Prahou 1," upřesnil Vihan. Podle starosty je znovuzavedení tramvají na náměstí společný zájem městské části a magistrátu. K tomu Šteiner podotýká, že město už má hotovou studii. "Čekáme na ohlasy. Dá se ale očekávat, že každé řešení vyvolá nevůli," sdělil radní.
Městský okruh přijde město na několik desítek miliard korun a magistrát, i když by sahal do kapsy velmi hluboko, tak stavbu ze svých prostředků nezaplatí. Podle náměstka primátora Petra Hulinského (ČSSD) ale v současnosti město nechává zpracovávat finanční analýzu, jaký způsob financování nákladné stavby bude nejvhodnější. "Analýza bude hotova na jaře příštího roku. Není v možnostech města stavbu profinancovat, a tak se bude jednat o zapojení Evropské unie, Evropské investiční banky nebo také o spoluúčasti státu," poznamenal Hulinský.
Magistrát v souvislosti s dostavbou okruhu naplánoval i vznik nových parkovišť P+R. "Předpokládaný počet míst parkovišť na Letné a v Dejvicích by měl být dva tisíce," sdělil radní. Městská hromadná doprava by výrazných změn doznat neměla. Podle Šteinera je možné, že by například posílil provoz na trase metra A.
reklama
"Mělo by dojít ke zklidnění magistrály. V oblasti Vinohrad by vznikla běžná městská třída," řekl Právu pražský radní Radovan Šteiner (ODS) s tím, že se v ulicích počítá nejen se zklidněním, ale někde i se vznikem pěších zón. Určit, co čeká kterou ulici, měl městu pomoci průzkum využívání magistrály, který podle radního zjišťoval, jaký cíl mají řidiči projíždějící městskou tepnou, a počítal se i počet vozidel. "Průzkum trval nepřetržitě od úterý do čtvrtka a první výstupy budou známy příští týden," řekl Šteiner.
Okruh má proměnit i podobu stanice metra Hradčanská a jejího okolí. Podle Šteinera město plánuje dostavbu druhého vestibulu stanice. "Zvýší to kapacitu a bude tam lepší vazba na parkoviště park and ride, která by měla vzniknout v oblasti Letné a Dejvic," sdělil radní. Jednou z možností je podle něj i podzemní propojení Hradčanské s železnicí. "Je to projekčně připraveno v případě, že by se udělala železniční propojka na Ruzyňské letiště a na Kladno," uvedl Šteiner a dodal, že o železničním propojení metropole a letiště rozhodne ministerstvo financí a dopravy. O zklidnění magistrály podle starosty Prahy 1 Vladimíra Vihana (ODS) městská část usiluje již dlouho. "Zklidnění uvítáme, podporujeme to společně s Prahou 2 už od začátku," řekl Právu starosta který dodal, že v případě, kdy ke zklidnění dojde, mohly by se vrátit na Václavské náměstí i tramvaje.
"Myslím si, že metro neřeší dostupnost centra pro starší lidi, protože oni do metra nejdou. Propojily by se také Vinohrady s Prahou 1," upřesnil Vihan. Podle starosty je znovuzavedení tramvají na náměstí společný zájem městské části a magistrátu. K tomu Šteiner podotýká, že město už má hotovou studii. "Čekáme na ohlasy. Dá se ale očekávat, že každé řešení vyvolá nevůli," sdělil radní.
Městský okruh přijde město na několik desítek miliard korun a magistrát, i když by sahal do kapsy velmi hluboko, tak stavbu ze svých prostředků nezaplatí. Podle náměstka primátora Petra Hulinského (ČSSD) ale v současnosti město nechává zpracovávat finanční analýzu, jaký způsob financování nákladné stavby bude nejvhodnější. "Analýza bude hotova na jaře příštího roku. Není v možnostech města stavbu profinancovat, a tak se bude jednat o zapojení Evropské unie, Evropské investiční banky nebo také o spoluúčasti státu," poznamenal Hulinský.
Magistrát v souvislosti s dostavbou okruhu naplánoval i vznik nových parkovišť P+R. "Předpokládaný počet míst parkovišť na Letné a v Dejvicích by měl být dva tisíce," sdělil radní. Městská hromadná doprava by výrazných změn doznat neměla. Podle Šteinera je možné, že by například posílil provoz na trase metra A.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




