https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/martin-ander-zeleny-rebel-v-kresle-radniho
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Martin Ander, zelený rebel v křesle radního

16.11.2006 | BRNO | Právo | Jan Chmelíček |
Jako takzvanou zážitkovou pedagogiku označuje nový brněnský radní za Stranu zelených Martin Ander proměnu své pozice vůči městským úředníkům po komunálních volbách.
 
Z někdejšího nepohodlného žadatele o přístup k informacím a ekologického rebela se najednou stal radní a zanedlouho i náměstek primátora, pověřený řízením odborů územního plánu a rozvoje, strategie města, dopravy a životního prostředí.

„Je to pikantní a doufám, že to bude poučením pro všechny strany. Že totiž to, co platí v danou chvíli, nemusí platit za pár měsíců. Úředník nemůže mít nikdy jistotu, že se z protivného žadatele nevyklube jeho šéf. Podle toho by se měl vždycky k žadatelům chovat. Já ten obrat v pozici nyní prožívám a jen pomalu si zvykám na to, co se mi nikdy nestalo. Že bych totiž přišel do kanceláře a všichni se mi začali věnovat,“ líčí někdejší ekologický aktivista Martin Ander své povolební zážitky na magistrátu.

Nový radní má možnost poznat i to, co nepoznal ani jako opoziční zastupitel, natož pak jako řadový občan. „Jde o dokumenty, které nám byly za vlády ODS na radnici odepřeny. Konkrétně třeba kolega Mojmír Vlašín si zažádal o kopii smlouvy mezi brněnským dopravním podnikem a reklamní agenturou SNIP and Co. Ta smlouva mu nikdy nebyla vydána, byla považována za tajnou. Já ji v tuto chvíli už mám a má ji i kolega Vlašín,“ popisuje Martin Ander své první úspěchy v úřadu, jehož otevřenost vůči veřejnosti chce současná koalice změnit. „Také městské společnosti musí zapracovat na větší otevřenosti. V koaliční smlouvě jsme na to pamatovali,“ říká Ander, podle něhož je v současné městské radě cítit dobrá vůle dosavadní zvyky změnit.

Z protestujícího bouřliváka se však nestal člen establishmentu ze dne na den. Už jako ředitel Hnutí Duha se snažil o věcný postup vůči představitelům magistrátu. „Nikdy jsem se nepouštěl do nějakých osobních válek a emotivních střetů, které by mi teď bránily v nové pozici s těmi lidmi mluvit. Tak je možné, že nyní mohu bez problémů jednat i s úředníky, se kterými mám odlišné názory na řadu věcí,“ popsal Martin Ander, který se snaží připravit plán nového postupu radnice ve dvou prioritních tématech - přestavbě železničního uzlu a trasování rychlostní silnice R43.

Podle koaliční dohody připravuje srovnávací analýzy obou variant umístění nádraží - ve středu města i v odsunuté poloze.

„Bude to období hledání shody nad konečnou podobou projektu. Nyní se setkám během tři týdnů se všemi zainteresovanými partnery, tedy s představiteli Správy železniční dopravní cesty, ministerstva dopravy, kraje. O všech těchto jednáních budeme dávat také zprávy Bruselu, abychom si zajistili, že na rekonstrukci železničního uzlu v Brně přijdou evropské peníze. Musíme jednoznačně deklarovat, že zajištění moderní železniční infrastruktury je prioritou města a jednou z priorit státu. Než budeme moci Bruselu deklarovat shodu jednotlivých partnerů na podobě tohoto projektu, nemělo by uplynout více než šest měsíců,“ informoval nový radní, pověřený za město komunikovat ve věci přestavby železničního uzlu.

Další prioritou je podle něho trasování R43. Rada si dala připravit procesní analýzu podmínek, za nichž je možno doplnit zadání územního plánu o variantu bez rychlostní silnice R43 na území města.
reklama

 
Jan Chmelíček

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist