https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/mesto-vyzene-stare-nakladaky-z-centra
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Město vyžene staré náklaďáky z centra

22.8.2005 | PRAHA | MF Dnes | Petr Sehnoutka |
Radnice chce zlepšit kvalitu ovzduší v centrální části města. Od ledna 2007 sem už proto nepovolí vjezd nákladním autům, která nesplní přísnější emisní limity. Opatření se má podle odhadů dotknout stovek aut, jež byla vyrobena před rokem 1997.
 
Zákaz vjezdu do centra Prahy platí pro velká nákladní auta již šest let. Ve skutečnosti to však v této části města vypadá, jako kdyby zde žádný zákaz nebyl.

Jen od začátku letošního roku vydal magistrát celkem 4,5 tisíce dlouhodobých povolení pro nákladní auta, která tak mohou vjet do zóny, kam je vjezd nákladním autům a autobusům zakázán. Většinou jde o vozidla zásobování obchodů.

Počet aut, která do zákazů vjíždějí, je však mnohem vyšší. Magistrát totiž kromě dlouhodobých vydává i další stovky krátkodobých povolení.

Tento stav se má již za rok a půl změnit. „O povolení k vjezdu do této zóny budou moci žádat majitelé nákladních aut i nadále. Po roce 2007 však už povolení nezíská takové auto, které nesplňuje přísnější emisní limity Euro 2,“ řekl radní Miloš Gregar, který má ve městě na starosti oblast životního prostředí.

Opatření se dotkne především autobusů a nákladních aut těžších než 3,5 tuny (což jsou například větší avie), jež byly uvedeny do provozu před 1. říjnem 1997. „Praha je přetížená automobilovou dopravou. Proto jsme se rozhodli vylepšit alespoň stav aut, která jezdí po městě. Další opatření zatím nechystáme,“ řekl radní.

Chystané změny se však nelíbí především menším firmám, které zásobují obchody v centru nebo vozí materiál na stavby. „O zákazu nic nevím. Teď mám povolení na tohle auto, a na nové nemám a kupovat si ho nebudu,“ řekl například řidič avie, která odvážela suť ze stavby.

Radní Gregar připustil, že opatření může vyvolat mezi dopravci ostré reakce. „Proto jsme toto opatření neudělali ze dne na den a konzultovali jsme ho s velkými firmami,“ řekl.
Například vozy Technické správy komunikací nebudou mít s touto změnou podle svého mluvčího Tomáše Mrázka problémy. „Všichni naši dodavatelé nakupují pravidelně novou techniku, takže problémy nečekáme,“ řekl Mrázek.


reklama

 
Petr Sehnoutka

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist