https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/mestu-kolin-hrozi-zahlceni-kamiony
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Městu Kolín hrozí zahlcení kamiony

12.10.2004 | KOLÍN | MF Dnes | Vojtěch Blažek |
Obyvatelům Kolína hrozí, že budou ještě více trpět dopravou než dosud. Soukromá firma chce totiž u obce Ratboř, která leží asi osm kilometrů od Kolína, vybudovat obří překladiště pro automobilku Toyota, která by odsud vozila svoje vozy po Evropě.
 
Znamenalo by to, že by Kolínem projíždělo denně až osmdesát kamionů naložených automobily. Přitom další desítky nákladních aut se součástkami mají od příštího roku směřovat do továrny Toyoty, Peugeotu a Citroënu (TPCA), která se za Kolínem připravuje na zahájení výroby.

Kolínská radnice je proto jednoznačně proti skladu v Ratboři. "Chceme se bránit. Dopravní situace je už takhle zoufalá," prohlásil radní Ondřej Plašil.

Překladiště má mít kapacitu deset tisíc osobních automobilů a vystavět ho chce společnost Litra z Mnichova Hradiště na Mladoboleslavsku.

Myšlenka je jednoduchá: navézt do Ratboře toyoty různých typů včetně malého vozu vyráběného v Kolíně - a odtud je pak rozvážet zákazníkům. Potíž je ale v tom, že Ratboř leží na opačné straně než automobilka TPCA i než dálnice D11, po které má do průmyslové zóny v Ovčárech proudit většina dopravy. Kamiony do překladiště i z něj by tak podle radních musely jezdit přes město.

Sklad v Ratboři má fungovat na podobném principu jako překladiště pro vozy Peugeot a Citroën vyrobené v Kolíně. A na to upozorňuje radnice - zatímco Francouzi budou mít překladiště přímo v průmyslové zóně, japonské automobily se mají vozit do Ratboře. Přitom v zóně stále zůstává osmadevadesát hektarů volných pozemků, pro které zatím není využití.

"Kdyby mělo překladiště stát tam, pak je všechno v pořádku. Takhle je to ale úplně nesmyslné," řekl kolínský radní Plašil.

Podle něj se bude město snažit dosáhnout toho, aby se umístění překladiště změnilo. "Je to ale soukromá akce, a tak je otázka, nakolik ji můžeme ovlivnit," dodal.

Ředitel mnichovohradišťské společnosti Litra Pavel Kučera včera nebyl k zastižení, aby se mohl k investici vyjádřit.

Přestože se mají na překladiště vozit i automobily z kolínské továrny, TPCA nechce mít se stavbou překladiště nic společného, protože investici neplatí. "To není sklad TPCA, ale jednotlivých firem, které sem budou ukládat své výrobky," uvedl včera prezident TPCA Masatake Enomoto.

Zatímco v Kolíně se plány na stavbu překladiště nesetkaly s nadšením, v Ratboři je vítají. Překladiště má totiž zaměstnat až dvě stě lidí, firma navíc slíbila, že využije léta opuštěný areál zkrachovalého cukrovaru.

***

Obří sklad automobilů u Kolína

* sklad u Ratboře ležící asi osm kilometrů od Kolína má mít kapacitu deset tisíc vozů

* automobily sem bude denně dopravovat sedmdesát kamionů

* bude sloužit pro automobilku Toyota

* rozkládat se má na pěti hektarech u obce Ratboř

* překladiště by zaměstnalo až dvě stě lidí


reklama

 
Vojtěch Blažek

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist