Právo: Metropolí na bicyklu
27.8.2009 | PRAHA | Právo
Z pražského primátora Pavla Béma (ODS) se včera stal vyznavač cyklistiky. S novináři a s městským ombudsmanem pro čistotu a zeleň Pavlem Polákem se ve vedru projel z magistrátu na Libeňský ostrov.
Ukazoval prvky „tzv. integrované cyklopřepravy“, tedy vyznačené pruhy pro kola, cyklostezky i sčítače cyklistů. Lidé na bicyklech se počítají pomocí kamery na cyklotrase u Hlávkova mostu, Vyšehradu a v Šáreckém údolí.
Hlavní město bylo léta kritizováno za laxní přístup k cyklistice. Sdružení Auto*mat vytrvale upozorňuje, že Praze chybí koncepce cyklistiky. Nepříjemné to pro představitele radnice bývalo zvláště před volbami.
Podle Martina Skalského z Auto*matu se situace v posledních letech zlepšila, i když primátor vyráží na kolo hlavně před volbami. „Základní síť cyklotras stále není vybudována, největší problém představuje centrum. Je to ale politicky citlivé, muselo by se omezit parkování i provoz, odvaha k tomu zatím chybí,“ reagoval pro Právo Skalský.
Bém přislíbil zakotvit do územního plánu generel cyklotras. „Je to vlastně alternativní prostředek městské dopravy,“ řekl primátor. „Praha má možnost rozvíjet se cyklistickým směrem. Budoucnost není tak beznadějná, jak jsme si mysleli před lety,“ dodal.
Letos má metropole investovat do rozvoje cyklistiky 73 miliónů korun, nejvíce za poslední léta, od roku 2007 přibylo přes 105 km značených cyklotras, do příštího roku to má být o 45 km více.
reklama
Hlavní město bylo léta kritizováno za laxní přístup k cyklistice. Sdružení Auto*mat vytrvale upozorňuje, že Praze chybí koncepce cyklistiky. Nepříjemné to pro představitele radnice bývalo zvláště před volbami.
Podle Martina Skalského z Auto*matu se situace v posledních letech zlepšila, i když primátor vyráží na kolo hlavně před volbami. „Základní síť cyklotras stále není vybudována, největší problém představuje centrum. Je to ale politicky citlivé, muselo by se omezit parkování i provoz, odvaha k tomu zatím chybí,“ reagoval pro Právo Skalský.
Bém přislíbil zakotvit do územního plánu generel cyklotras. „Je to vlastně alternativní prostředek městské dopravy,“ řekl primátor. „Praha má možnost rozvíjet se cyklistickým směrem. Budoucnost není tak beznadějná, jak jsme si mysleli před lety,“ dodal.
Letos má metropole investovat do rozvoje cyklistiky 73 miliónů korun, nejvíce za poslední léta, od roku 2007 přibylo přes 105 km značených cyklotras, do příštího roku to má být o 45 km více.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




