https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/metropoli-pribudou-zeleznicni-zastavky
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Metropoli přibudou železniční zastávky

26.2.2004 | PRAHA | Právo | Lucie Fialová |
Vlaky zastavující zase na Vyšehradě? Časem by opravdu mohly. Město uvažuje o dalším vhodném doplňku MHD. Druhá vnitroměstská linka by jezdila právě tudy. Vést má z nákladového nádraží v Malešicích po kolejích, které pak podjíždějí Černokosteleckou ulici, směřují podél hostivařského depa dopravního podniku za sídliště Skalka pod městský okruh, kopírují Jižní spojku, pokračují k vršovickému nádraží a odtud na hlavní nebo smíchovské.
 
Vlaky zastavující zase na Vyšehradě? Časem by opravdu mohly. Město uvažuje o dalším vhodném doplňku MHD. Druhá vnitroměstská linka by jezdila právě tudy.
Vést má z nákladového nádraží v Malešicích po kolejích, které pak podjíždějí Černokosteleckou ulici, směřují podél hostivařského depa dopravního podniku za sídliště Skalka pod městský okruh, kopírují Jižní spojku, pokračují k vršovickému nádraží a odtud na hlavní nebo smíchovské.
Vyšehrad se zdevastovanou budovou ovšem nevyhovuje současným předpisům, a tak nezbývá než nástupiště posunout plus minus pár set metrů, upozornil radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS). Metropoli by se spoj podle něj velmi líbil. "Je to otázka infrastruktury a dobudování nových zastávek," upozornil.

Na kolejích nebrzdí dopravu auta

S jednou z nich se počítá v Malešicích nedaleko Černokostelecké ulice. "Do dvou let let bychom chtěli rozjet výstavbu. Teď se pracuje na projektu," řekl Šteiner o stanici v těsném sousedství konečné metra A v depu Hostivař, kam cestující dojedou v roce 2005.
Další železniční zastávka přibude zřejmě i Na padesátém na Zahradním Městě. "To je zajímavá myšlenka," reagovala Pavlína Jirošková ze Strašnic. "Vlaky mám ráda. I když si můžu vybrat tramvaj nebo metro, jezdím občas do práce po železnici. Zdá se mi to pohodlnější," svěřila se Právu Jirošková s tím, že vlak jí staví asi 50 metrů od domu.
Petr Nováček z Vysočan, který pracuje v centru, připomněl, jak po povodních vlaky pendlovaly mezi pražskými nádražími. "Bylo to velmi dobré, možná rychlejší než se kodrcat tramvají, kterou často brzdí kolony aut," přemýšlí.
Nová stanice vyjde řádově na desítky miliónů korun, poznamenal radní. O peníze na trať chce město požádat stát. "Nemůžeme investovat do cizího majetku," vysvětlil jeden z důvodů. "A když stát investuje v ostatních krajích desítky miliard do modernizace koridorů, naše žádost je opodstatněná," pokračuje Šteiner.
Za pár týdnů začne veřejnosti sloužit vnitroměstská železniční linka mezi nádražím Libeň, Holešovicemi a Roztoky u Prahy. Zahájení provozu souvisí s mistrovstvím světa v ledním hokeji, které se od dubna odehraje ve vysočanské hale Sazka Arena. "Je to zajímavý dopravní směr, který není jinými trakcemi MHD příliš obsloužen," poznamenal Šteiner.
Cestující za lístek zaplatí zřejmě podobně jako v tramvaji, metru či v autobusu. Pavel Tesař z tiskového oddělení Českých drah Právu řekl, že o cenách zatím nepadlo konkrétní rozhodnutí.
reklama

 
Lucie Fialová

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist