MF Dnes: Meziříčský obchvat přežil škrty peněz na dopravní stavby
4.5.2010 | VALAŠSKÉ MEZIŘÍČÍ | MF Dnes
Obchvat, který má ulevit přeplněnému Valašskému Meziříčí, zůstal mezi pěti podobnými stavbami, které přežily masivní škrty v rozpočtu. Pokud se naplní optimistické plány, mohl by se začít stavět v roce 2015 nebo v roce 2017. Termín může ještě ohrozit další prohloubení krize.
Obchvat Valašského Meziříčí, který má městu ulevit, přežil velké škrtání v rozpočtu státních dopravních staveb. Jeho příprava může pokračovat.
Zůstat mezi „vyvolenými“ přitom bylo veliké štěstí. Ze všech připravovaných obchvatů měst pokračuje v celé zemi příprava jen pěti.
„Jsme opravdu hodně rádi, že mezi těmi několika zůstáváme. Už proto, že jsme ze svých peněz zaplatili zpracování investičního záměru, i když to nebyla naše povinnost. Tím jsme se snažili výrazně urychlit přípravu na stavbu,“ uvedl starosta Valašského Meziříčí Jiří Částečka.
„Pokud by bylo potřeba, je město připraveno se na přípravách finančně podílet i nadále,“ řekl už dříve místostarosta Jiří Pernický. Peníze od radnice mají pomoci k rychlejšímu začátku stavby. Ta by se mohla urychlit o dva roky, i tak si ale řidiči na klidné meziříčské ulice ještě počkají. I pokud se podaří přípravu zrychlit, nezačne se kopat a asfaltovat dřív než v roce 2015.
Tento termín by ještě mohlo ohrozit další prohloubení krize. „Teď je všechno na ministerstvu dopravy. My můžeme jen doufat, že už další omezení nebudou a Valašské Meziříčí mezi pěti vyvolenými obchvaty zůstane,“ přeje si Částečka. Ministerstvo počítá s oficiálním termínem stavby v roce 2017, do té doby mají probíhat další projektová i jiná řízení. Po jejím dokončení má spojit rychlostní komunikace I/57 vedoucí od Vsetína a I/38 směrem na Ostravu a Rožnov.
Především ale má ulehčit obyvatelům Meziříčí, přes které teď projíždějí desetitisíce automobilů denně. Vedení města věří, že se nejpozději v tomto termínu skutečně stavět začne.
„Definitivní není pořád v podstatě nic. Pokud bude ještě nějakou dobu pokračovat hospodářská krize, je docela možné, že s uvolňováním peněz na silnice to ještě může hodně zahýbat,“ uzavřel Částečka. Dalšími čtyřmi městy, jejichž obchvaty neposlali úředníci v Praze k ledu, se mají stát Příbor na Novojičínsku, Moravské Budějovice, Kolín a Nymburk.
reklama
Zůstat mezi „vyvolenými“ přitom bylo veliké štěstí. Ze všech připravovaných obchvatů měst pokračuje v celé zemi příprava jen pěti.
„Jsme opravdu hodně rádi, že mezi těmi několika zůstáváme. Už proto, že jsme ze svých peněz zaplatili zpracování investičního záměru, i když to nebyla naše povinnost. Tím jsme se snažili výrazně urychlit přípravu na stavbu,“ uvedl starosta Valašského Meziříčí Jiří Částečka.
„Pokud by bylo potřeba, je město připraveno se na přípravách finančně podílet i nadále,“ řekl už dříve místostarosta Jiří Pernický. Peníze od radnice mají pomoci k rychlejšímu začátku stavby. Ta by se mohla urychlit o dva roky, i tak si ale řidiči na klidné meziříčské ulice ještě počkají. I pokud se podaří přípravu zrychlit, nezačne se kopat a asfaltovat dřív než v roce 2015.
Tento termín by ještě mohlo ohrozit další prohloubení krize. „Teď je všechno na ministerstvu dopravy. My můžeme jen doufat, že už další omezení nebudou a Valašské Meziříčí mezi pěti vyvolenými obchvaty zůstane,“ přeje si Částečka. Ministerstvo počítá s oficiálním termínem stavby v roce 2017, do té doby mají probíhat další projektová i jiná řízení. Po jejím dokončení má spojit rychlostní komunikace I/57 vedoucí od Vsetína a I/38 směrem na Ostravu a Rožnov.
Především ale má ulehčit obyvatelům Meziříčí, přes které teď projíždějí desetitisíce automobilů denně. Vedení města věří, že se nejpozději v tomto termínu skutečně stavět začne.
„Definitivní není pořád v podstatě nic. Pokud bude ještě nějakou dobu pokračovat hospodářská krize, je docela možné, že s uvolňováním peněz na silnice to ještě může hodně zahýbat,“ uzavřel Částečka. Dalšími čtyřmi městy, jejichž obchvaty neposlali úředníci v Praze k ledu, se mají stát Příbor na Novojičínsku, Moravské Budějovice, Kolín a Nymburk.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk