https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/ministr-regiotram-nepodporime
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Ministr: Regiotram nepodpoříme

18.5.2007 | LIBEREC | MF Dnes | Jan Sůra |
Ambiciózní plány na železniční a tramvajové propojení kraje s Polskem a Německem mohou skončit nakonec jen na papíře.
 
Projekt za miliardy korun, o kterém se mluví několik let a jehož přípravy stály desítky milionů korun, narazil na ministerstvu dopravy. Ministr dopravy Aleš Řebíček ho odmítl zařadit na seznam projektů, které se za Česko budou ucházet o dotace z evropského Operačního fondu doprava. Přitom na peníze z Bruselu kraj spoléhal.

„Je omezené množství peněz, které budeme čerpat a jsou jiné, důležitější projekty, než je Regiotram,“ vysvětlil náměstek ministra dopravy Jiří Hodač.

Podle Hodače je nejdůležitější v Česku nejprve dokončit páteřní dálniční a železniční síť. Tedy například i rychlostní silnici R35, o jejíž trase na území kraje není stále rozhodnuto. „Až bude páteřní síť dokončená, peníze se na to třeba najdou. Teď je to jako rozhodovat se mezi tím, zda je nutnější koupě chleba, nebo auto,“ dodal. O Regiotramu krajští politici dlouho hlavně mluví, zatím jediným výsledkem je kromě mnoha slibů to, že na trati mezi Smržovkou a Josefovým Dolem vyrostla údajně díky Regiotramu nová zastávka Tanvaldský Špičák.

Liberecký kraj věří, že je ještě naděje

Plánů na Regiotram se ale kraj stále nevzdává. „Věříme, že je stále naděje. V červnu máme dohodnutou schůzku s ministrem, kde o tom budeme jednat,“ řekl krajský radní pro dopravu Vladimír Richter. Řebíčkův náměstek ale krajské delegaci nedává mnoho šancí. „To rozhodnutí se prostě nezmění,“ podotkl Hodač. Náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty Miroslav Konečný celou záležitost také ještě nepovažuje za uzavřenou. „Seznam projektů, které budou zařazeny do Operačního fondu doprava, není definitivně uzavřen. Přípravná dokumentace byla zadána v loňském roce a až ji obdržíme, předložíme ji ministerstvu ke schválení,“ uvedl Konečný.

Přípravu projektu na Regiotram Nisa dostala ještě za minulé krajské vlády na starost společnost Investorsko inženýrská a.s. (IIAS). Dnes pro tuto firmu pracuje i bývalý hejtman Pavel Pavlík. Podle předsedy představenstva IIAS Petra Kupfa nejde o příznivou zprávu, ale práce na projektu zatím pokračují dál.

„Spolupracujeme s různými firmami, které se zabývají sháněním peněz. Budeme shánět peníze, kde se dá,“ uvedl Kupf. Regiotram už loni rozdělili do čtrnácti různých etap, aby bylo možné stavět po částech a zvýšit tak pravděpodobnost získání dotací. Nejzásadnější má být oprava železnice z Hrádku nad Nisou přes Liberec do Jabloneckých Pasek. Podle původních prohlášení měli už lidé Regiotramem jezdit letos.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - liberecký kraj

reklama

 
Jan Sůra

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist