Právo: Na cyklistické magistrále přibude další asfaltový úsek
30.1.2009 | PLZEŇ | Právo | Ivan Blažek |
Cyklisté se snad letos konečně dočkají dobudování stezky z Rokycan do Klabavy. „Jedná se o jeden z mála úseků, které ještě chybějí ke zkompletování trasy Plzeň–Strašice,“ řekl Právu rokycanský místostarosta Jaroslav Mráz (ODS).
Zmíněná stezka je součástí hned dvou mezinárodních cyklistických magistrál – první vede z Prahy do Regensburgu, druhá do Norimberku a dále na Paříž.
„Získali jsme stavební povolení pro téměř kilometrový úsek od sádek až k dálničnímu mostu přes Klabavu,“ uvedl Mráz.
Asfaltový chodníček má sloužit i jezdcům na kolečkových bruslích a bude stát čtyři milióny korun. Prostředky dává dohromady tamní svazek obcí ve spolupráci s Plzeňským krajem.
„Zatím máme šest set tisíc, to znamená zhruba na prvních sto padesát metrů. Na zbytek budeme shánět dotace, snad se podaří celý úsek dodělat ještě letos,“ poznamenal Mráz. Od dálničního mostu povede cyklostezka po dosavadní prašné cestě podél levého břehu přehradní nádrže až do Klabavy.
„Cestu opravíme, s jejím vyasfaltováním se zatím nepočítá,“ doplnil Mráz.
I tak to bude pro cyklisty úleva. Nyní totiž musejí inkriminovaný kus objíždět po poměrně frekventované silnici Plzeň–Rokycany.
„Je to nebezpečné, delší a také více do kopce,“ podotkla plzeňská cykloprůvodkyně Radka Žáková. „Až se podaří chybějící úsek dodělat, povede cyklostezka Plzeň–Praha na území našeho kraje až z osmdesáti procent mimo vytížené komunikace a to je slušné číslo,“ dodala Žáková.
O cyklostezce z Klabavy do Rokycan se mluví už léta. Projekt pozdržely námitky ekologů, kteří se v roce 2003 postavili proti využití bývalé cesty – ta sice patřila přímo rokycanské radnici, ale zarostla křovinami, čímž se podle ochránců přírody proměnila ve významný ekologický prvek.
„Museli jsme tedy vykupovat pozemky vedle, čímž se stavba zdržela,“ uzavřel místostarosta Mráz.
reklama
„Získali jsme stavební povolení pro téměř kilometrový úsek od sádek až k dálničnímu mostu přes Klabavu,“ uvedl Mráz.
Asfaltový chodníček má sloužit i jezdcům na kolečkových bruslích a bude stát čtyři milióny korun. Prostředky dává dohromady tamní svazek obcí ve spolupráci s Plzeňským krajem.
„Zatím máme šest set tisíc, to znamená zhruba na prvních sto padesát metrů. Na zbytek budeme shánět dotace, snad se podaří celý úsek dodělat ještě letos,“ poznamenal Mráz. Od dálničního mostu povede cyklostezka po dosavadní prašné cestě podél levého břehu přehradní nádrže až do Klabavy.
„Cestu opravíme, s jejím vyasfaltováním se zatím nepočítá,“ doplnil Mráz.
I tak to bude pro cyklisty úleva. Nyní totiž musejí inkriminovaný kus objíždět po poměrně frekventované silnici Plzeň–Rokycany.
„Je to nebezpečné, delší a také více do kopce,“ podotkla plzeňská cykloprůvodkyně Radka Žáková. „Až se podaří chybějící úsek dodělat, povede cyklostezka Plzeň–Praha na území našeho kraje až z osmdesáti procent mimo vytížené komunikace a to je slušné číslo,“ dodala Žáková.
O cyklostezce z Klabavy do Rokycan se mluví už léta. Projekt pozdržely námitky ekologů, kteří se v roce 2003 postavili proti využití bývalé cesty – ta sice patřila přímo rokycanské radnici, ale zarostla křovinami, čímž se podle ochránců přírody proměnila ve významný ekologický prvek.
„Museli jsme tedy vykupovat pozemky vedle, čímž se stavba zdržela,“ uzavřel místostarosta Mráz.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




