https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/na-cyklostezkach-u-breclavi-obcas-jak-na-tankodromu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Na cyklostezkách u Břeclavi občas jak na tankodromu

17.7.2008 | BŘECLAV | Právo | Milan Vojtek |
Lednicko-valtický areál, který jako turistický magnet prezentuje spojení památek, vína a cykloturistiky, má nejslabší článek právě v poslední části. Cykloturistika je tu občas adrenalinovým sportem, slalomem mezi nerovnostmi.
 
Kromě návštěvníků to pociťují i obyvatelé Břeclavi. Zejména ti, kdo si cestu zkracují přes les, zvaný Kančí obora, aby se tak zbavili proplétání mezi kolonami aut, nemají radost z nevyhovujícího stavu stezky. Na problém upozornil břeclavský zastupitel Oldřich Ryšavý (ČSSD), kterému vadí nutnost proplétání se mezi výmoly na poničené stezce, zejména v místech skládek dřeva.

„Úpravu cyklostezky do Charvátské Nové Vsi zajistila společnost Tempos Břeclav v roce 2003. Reklamace na špatný stav je nutné uplatnit u nich, poškození je zase v kompetenci Lesů ČR,“ uvedl Jindřich Tuček z břeclavské radnice. Současný technický stav stezky prý není možné označit za špatný. S výjimkou místa právě u skládky dřeva je prý stezka v dobrém stavu.

„Pokud je toto dobrý stav, tak si nechci představit, jak vypadá špatný,“ komentoval názor pracovníka radnice Ryšavý. Podle místostarosty Pavla Dominika (SNK ED) není možnost nápravy jednoduchá. „My sice deklarujeme, že máme ve svém katastru cyklostezky, ale ony jsou to z devadesáti procent účelové cesty,“ přiznal místostarosta. Náprava není snadná, zastupitelé by prý museli najít peníze, vůli a ochotu investovat do cizího majetku.

Cyklostezky hrají v životě Břeclavi dvojí roli. Mají být magnetem pro turisty, což se týká zejména těch, které míří z města ven.

Slouží ale také dopravě obyvatel města, kde je kolo oblíbeným dopravním prostředkem. V obou případech je problémem stav stezek, v případě stezek pro cesty po městě situaci komplikuje množství kolizních bodů na křižovatkách. Turistické trasy v okolí Břeclavi (a nejen tam) vznikly nejčastěji označením stávajících cest.

***

Deklarujeme sice, že máme ve svém katastru cyklostezky, ale z devadesáti procent jsou to účelové cesty Pavel Dominik, místostarosta
reklama

 
Milan Vojtek

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist