https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/na-dopravni-sit-pujdou-v-pristim-roce-miliardy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Na dopravní síť půjdou v příštím roce miliardy

11.10.2006 | OLOMOUC | Právo | Petr Marek |
Celkem 5,7 miliardy korun z fondů Evropské unie a Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) půjde v příštím roce na budování dopravní sítě v Olomouckém kraji. Novináře o tom v pondělí informoval ředitel SFDI Pavel Švagr.
 
Nejvýznamnější akcí je podle něj probíhající výstavba dálnice D 47 v úseku Lipník nad Bečvou-Bělotín, která z uvedené sumy pohltí 2,6 miliardy korun. Dostane se však například i na železnici, kde se počítá s částkou 600 miliónů korun, a také na modernizaci silnice I/44 ze Šumperka do Jeseníku v úseku přes Červenohorské sedlo, pro kterou je určeno 231 miliónů korun.

Obchvat Bělotína je liniovou stavbou rychlostní komunikace R 48 Bělotín-Frýdek Místek-Polsko, která je součástí mezinárodního tahu E 462 Brno-Český Těšín-Krakov. Stavba 2,1 kilometru dlouhého obchvatu je spolufinancována z fondu Evropské unie ISPA. „Celkové náklady jsou vyčísleny na 1,3 miliardy korun,“ uvedl Švagr. „S dokončením stavby, zahájené v květnu 2004, se počítá v srpnu 2007,“ dodal.

Úsek rychlostní komunikace R 35 Křelov-Slavonín, 2,6 kilometru dlouhá první etapa tzv. západní tangenty Olomouce, která je součástí tahu Hradec Králové-Svitavy-Olomouc-Lipník nad Bečvou, spojí nynější dálniční křižovatku R 46 - R 35 Slavonín a okružní křižovatku u supermarketu Globus. „Stavba byla zahájena na podzim roku 2004 a dokončena bude příští rok v říjnu, možná i dříve,“ konstatoval Švagr.

Otazník však podle něj visí nad druhou etapou. Ta má spojit nynější konec R 35 ve směru od Mohelnice s první etapou, vytvořit nepřerušený tah mezi Mohelnicí a Lipníkem nad Bečvou a odklonit tak dopravu mimo centrum Olomouce.

„Abychom co nejvíce vyhověli požadavkům občanů Křelova, byla vybrána nejdelší varianta s nadúrovňovou křižovatkou. V té souvislosti je nutné zajistit přípravné práce, mj. i změnu územního plánu a výkup pozemků, což si vyžádá určitý čas. V praxi to znamená, že odstup od zprovoznění první etapy bude minimálně čtyřletý,“ uvedl Švagr.

„To ale jen za předpokladu, kdy všechno půjde hladce. Ve hře je spousta administrativních rozhodnutí, proti kterým se lze odvolat, a to může přinést komplikace. Vše se pak protáhne a samozřejmě i prodraží,“ řekl k tomu v pondělí předseda Poslanecké sněmovny Miloslav Vlček (ČSSD).
reklama

 
Petr Marek

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist