MF Dnes: Na okraji Opavy vznikne velký skladovací areál
15.2.2008 | OPAVA | MF Dnes | liana Melecká |
Společný skladovací areál pro dvanáct firem plánuje vybudovat soukromý investor na okraji Opavy. U odbočky na Suché Lazce ze silnice z Opavy do Ostravy by tak na deseti hektarech pole měla vyrůst skladová hala s parkovištěm pro nákladní i osobní vozidla dopravní společnosti RKL Opava.
„Nyní našich 34 kamionů zajíždí do centra Opavy, kde máme sídlo. Proto jsme spolu s opavským magistrátem hledali dva roky po celém městě jinou vhodnou lokalitu. Takovou, kde by lidi co nejméně obtěžoval hluk projíždějících aut a také aby byla co nejblíže k Ostravě a dálnici. A právě toto místo všechny podmínky splňuje,“ vysvětloval jednatel této společnosti Karel Suchánek.
Vznik logistického centra podporují mimo jiné také nedaleký Ivax a Akzo Nobel. Firma RKL už pozemek vlastní a do stavby haly velké 48 krát 200 metrů se chystá v první etapě investovat asi 330 milionů korun. Nechala si zpracovat dopravní průzkum a nyní bude jednat se zástupci Ředitelství silnic a dálnic, jak centrum napojit na hlavní silnici na Ostravu.
„Podle výsledku průzkumu nám projektant jako nejideálnější řešení navrhl zřídit u hlavní silnice světelně řízenou křižovatku. Kromě toho rozšíříme část silnice vedoucí do Suchých Lazců, vybudujeme zde chodník a upravíme zastávky městské dopravy. Dáme práci také místním lidem,“ sliboval Suchánek.
Proti stavbě protestují obyvatelé Nových Sedlic Záměr postavit logistické centrum na tomto místě se nelíbí obyvatelům vedlejších Nových Sedlic. Obávají se, že už tak hustý provoz přes jejich obec se ještě zvýší.
„Zásadně se stavbou logistického centra nesouhlasím. Všechny nákladní vozidla pak budou jezdit přes naši obec i potom, co se vybuduje nově plánovaný obchvat,“ řekl Tomáš Both.
Své odmítavé stanovisko zaslal opavskému magistrátu již v srpnu minulého roku a koncem ledna obeslal také krajský úřad, ministerstvo zemědělství a ministerstvo životního prostředí. „Na jedné straně kraj plánuje rozvoj venkova, snížení negativního vlivu dopravy, a potom se má stavět na orné půdě. Určitě by se našly jiné nevyužité objekty,“ míní Both.
Nadšená není ani Emilie Žídková, bydlící v rodinném domku přímo u odbočky silnice do Suchých Lazců. „Když jsme dům v roce 2000 rekonstruovali, úředníci nám tvrdili, že se tu nic stavět nebude. Tak jsme se o to zpočátku nezajímali. Pak přišli z RKL s hotovou věcí. Nakonec jsme tedy souhlasili, ale požadujeme protihlukovou stěnu u hlavní cesty a rozšíření silnice před námi,“ řekla Žídková.
Podobně je na tom i její soused Lubomír Leifert. „Stejně bychom nic nezmohli, tak jsme si stanovili podmínky a podepsali dohodu. Nadšeni ale nejsme, zhorší se nám životní prostředí a ještě zničí kus úrodné půdy,“ řekl muž.
Záměr postavit logistické centrum ve změně územního plánu podpořili jak zastupitelé místní části Suché Lazce, tak opavští zastupitelé. Nyní jsou na řadě krajští úředníci. Ti rozhodují, zda s náhradou za pole, které město nabídlo, souhlasí.
„Problematika kompenzačních opatření za zábor zemědělského půdního fondu nebyla dosud uzavřena,“ uvedla pracovnice kanceláře hejtmana Taťána Kahánková.
reklama
Vznik logistického centra podporují mimo jiné také nedaleký Ivax a Akzo Nobel. Firma RKL už pozemek vlastní a do stavby haly velké 48 krát 200 metrů se chystá v první etapě investovat asi 330 milionů korun. Nechala si zpracovat dopravní průzkum a nyní bude jednat se zástupci Ředitelství silnic a dálnic, jak centrum napojit na hlavní silnici na Ostravu.
„Podle výsledku průzkumu nám projektant jako nejideálnější řešení navrhl zřídit u hlavní silnice světelně řízenou křižovatku. Kromě toho rozšíříme část silnice vedoucí do Suchých Lazců, vybudujeme zde chodník a upravíme zastávky městské dopravy. Dáme práci také místním lidem,“ sliboval Suchánek.
Proti stavbě protestují obyvatelé Nových Sedlic Záměr postavit logistické centrum na tomto místě se nelíbí obyvatelům vedlejších Nových Sedlic. Obávají se, že už tak hustý provoz přes jejich obec se ještě zvýší.
„Zásadně se stavbou logistického centra nesouhlasím. Všechny nákladní vozidla pak budou jezdit přes naši obec i potom, co se vybuduje nově plánovaný obchvat,“ řekl Tomáš Both.
Své odmítavé stanovisko zaslal opavskému magistrátu již v srpnu minulého roku a koncem ledna obeslal také krajský úřad, ministerstvo zemědělství a ministerstvo životního prostředí. „Na jedné straně kraj plánuje rozvoj venkova, snížení negativního vlivu dopravy, a potom se má stavět na orné půdě. Určitě by se našly jiné nevyužité objekty,“ míní Both.
Nadšená není ani Emilie Žídková, bydlící v rodinném domku přímo u odbočky silnice do Suchých Lazců. „Když jsme dům v roce 2000 rekonstruovali, úředníci nám tvrdili, že se tu nic stavět nebude. Tak jsme se o to zpočátku nezajímali. Pak přišli z RKL s hotovou věcí. Nakonec jsme tedy souhlasili, ale požadujeme protihlukovou stěnu u hlavní cesty a rozšíření silnice před námi,“ řekla Žídková.
Podobně je na tom i její soused Lubomír Leifert. „Stejně bychom nic nezmohli, tak jsme si stanovili podmínky a podepsali dohodu. Nadšeni ale nejsme, zhorší se nám životní prostředí a ještě zničí kus úrodné půdy,“ řekl muž.
Záměr postavit logistické centrum ve změně územního plánu podpořili jak zastupitelé místní části Suché Lazce, tak opavští zastupitelé. Nyní jsou na řadě krajští úředníci. Ti rozhodují, zda s náhradou za pole, které město nabídlo, souhlasí.
„Problematika kompenzačních opatření za zábor zemědělského půdního fondu nebyla dosud uzavřena,“ uvedla pracovnice kanceláře hejtmana Taťána Kahánková.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




