Právo: Na Sněžku od roku 2011 za dvanáct minut
5.6.2009 | PEC POD SNĚŽKOU | Právo | Vladislav Prouza |
Lanovka na 1602 metry vysokou Sněžku začne v nové podobě vozit turisty nejdříve koncem roku 2011.
Vzdálenost na vrchol nejvyšší české hory by měla zdolat bez nyní nutného přestupu na Růžové hoře za nějakých dvanáct minut namísto nynější skoro půlhodiny. Místo původně plánovaných osmimístných kabinek bude větší počet čtyřmístných.
Termín odhadnutý peckým starostou Alanem Tomáškem (ODS) na středeční tiskové konferenci představuje možný horizont životnosti současné šedesát let staré babičky mezi evropskými lanovkami.
Lanovka s kapacitou 250 osob za hodinu, vyrobená roku 1949 v licenci švýcarské firmy Vonroll, měla původní životnost sedmnáct let. Stroj dávno za zenitem doposud ročně dopraví na střechu Česka okolo 170 tisíc lidí a městu Pec pod Sněžkou vydělá zhruba šest miliónů.
„Pec si bez nové lanovky nelze představit. Opravy nynější lanovky, udržované vzdor nadměrnému stáří stále v dobré kondici, každoročně spolykají značnou část výdělku,“ konstatoval pecký starosta.
Miliónových úspor chce Pec pod Sněžkou dosáhnout hlavně změnou podoby dolní stanice lanovky. Tubus patřící spíše do kategorie scifi nahradí střízlivější a lacinější objekt, lépe zapadající do krkonošské krajiny.
Úspěch projektu nové kabinové lanovky s kapacitou 250 pasažérů za hodinu závisí pouze na dotaci z evropských peněz. Kapacitu stanovil Krkonošský národní park (KRNAP).
Projekt lanovky vznikl díky kompromisu města Pec a Správy KRNAP. Pec původně plánovala lanovku pouze na Růžohorky, odkud měl vést nový skiareál, a stávající úsek na vrchol Sněžky chtěla nechat dosloužit.
Město nakonec od skiareálu ustoupilo a ochranáři na oplátku kývli na stavbu lanové dráhy na samý vrchol.
reklama
Termín odhadnutý peckým starostou Alanem Tomáškem (ODS) na středeční tiskové konferenci představuje možný horizont životnosti současné šedesát let staré babičky mezi evropskými lanovkami.
Lanovka s kapacitou 250 osob za hodinu, vyrobená roku 1949 v licenci švýcarské firmy Vonroll, měla původní životnost sedmnáct let. Stroj dávno za zenitem doposud ročně dopraví na střechu Česka okolo 170 tisíc lidí a městu Pec pod Sněžkou vydělá zhruba šest miliónů.
„Pec si bez nové lanovky nelze představit. Opravy nynější lanovky, udržované vzdor nadměrnému stáří stále v dobré kondici, každoročně spolykají značnou část výdělku,“ konstatoval pecký starosta.
Miliónových úspor chce Pec pod Sněžkou dosáhnout hlavně změnou podoby dolní stanice lanovky. Tubus patřící spíše do kategorie scifi nahradí střízlivější a lacinější objekt, lépe zapadající do krkonošské krajiny.
Úspěch projektu nové kabinové lanovky s kapacitou 250 pasažérů za hodinu závisí pouze na dotaci z evropských peněz. Kapacitu stanovil Krkonošský národní park (KRNAP).
Projekt lanovky vznikl díky kompromisu města Pec a Správy KRNAP. Pec původně plánovala lanovku pouze na Růžohorky, odkud měl vést nový skiareál, a stávající úsek na vrchol Sněžky chtěla nechat dosloužit.
Město nakonec od skiareálu ustoupilo a ochranáři na oplátku kývli na stavbu lanové dráhy na samý vrchol.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




