Právo: Náklaďáky konečně mizí z centra Budějovic
21.9.2005 | ČESKÉ BUDĚJOVICE | Právo | Vladimír Vácha |
Z historického centra Českých Budějovic konečně začínají mizet náklaďáky. Zásluhu na tom mají opatření, která ve městě platí od počátku roku 2004 a omezují vjezd vozidel těžších šesti tun do centra.
Vyplývá to ze závěrů průzkumu, týkajícího se tzv.centrální zóny, vymezené ulicemi Mánesova, Nádražní, Strakonická, Levobřežní, Dlouhá louka, který si objednalo město a jenž porovnával údaje z roku 2002.
„Ukázalo se, že centrální zónou projede denně průměrně 124 647 vozidel, z nichž zhruba 112 tisíc představují osobní automobily. Za uplynulé tři roky se celkový objem dopravy v centru podle průzkumu zvýšil o 10,5 procenta, přičemž největší podíl na nelichotivém nárůstu má bohužel právě osobní automobilová doprava,“ přiblížil Právu výsledky průzkumu náměstek primátora Juraj Thoma (ODS). Naopak je potěšitelné, že jednoznačně klesl počet náklaďáků projíždějících centrem,
„K rozhodnutí omezit vjezd vozidel nad šest tun došlo ve druhém pololetí 2003. V listopadu a prosinci probíhal už zkušební provoz a na základě zkušeností provozovatelů cestovních kanceláří byl režim upraven tak, aby umožňoval vjezdy autobusů do zóny, což platí od ledna 2004. Během roku a půl klesl podíl těžké dopravy v centru o 11 procent a téměř zcela zmizely návěsové soupravy,“ dodal náměstek.
reklama
„Ukázalo se, že centrální zónou projede denně průměrně 124 647 vozidel, z nichž zhruba 112 tisíc představují osobní automobily. Za uplynulé tři roky se celkový objem dopravy v centru podle průzkumu zvýšil o 10,5 procenta, přičemž největší podíl na nelichotivém nárůstu má bohužel právě osobní automobilová doprava,“ přiblížil Právu výsledky průzkumu náměstek primátora Juraj Thoma (ODS). Naopak je potěšitelné, že jednoznačně klesl počet náklaďáků projíždějících centrem,
„K rozhodnutí omezit vjezd vozidel nad šest tun došlo ve druhém pololetí 2003. V listopadu a prosinci probíhal už zkušební provoz a na základě zkušeností provozovatelů cestovních kanceláří byl režim upraven tak, aby umožňoval vjezdy autobusů do zóny, což platí od ledna 2004. Během roku a půl klesl podíl těžké dopravy v centru o 11 procent a téměř zcela zmizely návěsové soupravy,“ dodal náměstek.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




