https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/nakladni-doprava-se-vyhne-kamenici
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Nákladní doprava se vyhne Kamenici

20.1.2009 | KAMENICE | Právo | Jiří Jíra |
Město na Vysočině se po letech čekání konečně dočká napojení průmyslové zóny Gabrielka na hlavní silniční tah.
 
Napojení průmyslové zóny u Gabrielky na silniční obchvat města by se v letošním roce měla dočkat Kamenice nad Lipou na Pelhřimovsku.

Nutno zdůraznit že konečně, neboť příprava na přímé propojení zóny s hlavním silničním tahem začala už v roce 2002 a dlouhé roky se vlekla.

Loni se sice práce po rocích příprav pohnuly, ale dotáhnout do úplného konce se je nepodařilo. „Od loňska jsou hotovy stavební úpravy na silnici I/34, na niž bude samotná průmyslová zóna v lokalitě u Gabrielky napojena. Jsou tam připraveny odbočovací pruhy, hotovo je dopravní značení,“ popsal současný stav starosta Kamenice nad Lipou Ivan Pfaur (SNK ED).

Aby loňské úpravy dostaly smysl, musí se nyní napojit na silniční tah vlastní průmyslová zóna, obě části nadále odděluje hliněný val. „Letos chceme konečně zónu se silnicí propojit a dodělat úpravy na silniční síti uvnitř zóny,“ zdůraznil Pfaur.

Loni ztroskotal záměr poté, co Kamenice nezískala rozpočtovanou dotaci od CzechInvestu, dotace by měla představovat osmdesát procent ze čtrnácti a půl miliónu korun. Tolik bude budoucí napojení zóny na hlavní silniční tah ještě stát.

Hlavním motivem pro napojení průmyslové zóny bylo odvedení těžké nákladní dopravy ze samotné Kamenice nad Lipou, přestože ani poté náklaďáky z města zcela nezmizí. Hlavní zátěže se ale Kamenice zbaví.

A smysl bude mít dopravní stavba i přesto, že se jí město dočká v době, kdy ekonomická krize poznamenává obory, které v minulosti získaly zázemí i v kamenické průmyslové zóně. „I když se problémy například v automobilovém průmyslu dotkly také některých firem v naší průmyslové zóně, nepředpokládáme, že se její rozvoj úplně zastaví. Například v těchto dnech zahajuje jeden z investorů stavbu haly za šedesát miliónů korun,“ připomenul závěrem pro Právo Pfaur, že i v současnosti má výstavba napojení průmyslové zóny na hlavní silniční tah stále význam.

***

Od loňska jsou hotovy stavební úpravy na silnici I/34 Ivan Pfaur, starosta

reklama

 
Jiří Jíra

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist