Právo: Nákladní vlaky koridorem Jadranské–Baltské moře
23.10.2009 | BRNO | Právo
Přes Jihomoravský kraj povede Baltsko-jaderský železniční koridor (BAC) určený pro nákladní dopravu.
Deklaraci na jeho podporu a okamžitou realizaci podepsali představitelé 14 evropských regionů, za Jihomoravský kraj radní Miloš Šifalda (ODS). Pro Brno a celý Jihomoravský kraj bude tento koridor důležitým krokem i v souvislosti s modernizací brněnského železničního nádraží.
Pokud má nová železniční cesta vést přes Brno, musí se začít budovat nový železniční uzel Europoint Brno. BAC propojí regiony Polska, Česka (také Zlínský kraj), Slovenska (kraje Bratislavský, Trenčínský, Trnavský a Žilinský), Rakouska (Dolní Rakousko, Vídeň, Štýrsko, Korutany) a Itálie.
Nový evropský koridor spojí dosud izolované regionální úseky a nabízí spojení mezi Baltským a Jaderským mořem.
Zároveň je významným z hlediska životního prostředí, zejména ve vztahu ke klimatickým změnám, protože nabízí příznivou alternativu k přetížené silniční dopravě.
Dalším předpokládaným přínosem je ekonomická a sociální udržitelnost, zvýšení konkurenceschopnosti zúčastněných regionů a zvýšení dopravní bezpečnosti podél koridoru.
Synergickým efektem bude též zvýšení atraktivity celého území pro investory, pozitivní dopady budou na hospodářský růst a zaměstnanost. Některé důležité stavební práce již probíhají, konkrétně tunely v Rakousku. Právo o tom informovali z tiskového odboru krajského úřadu.
reklama
Pokud má nová železniční cesta vést přes Brno, musí se začít budovat nový železniční uzel Europoint Brno. BAC propojí regiony Polska, Česka (také Zlínský kraj), Slovenska (kraje Bratislavský, Trenčínský, Trnavský a Žilinský), Rakouska (Dolní Rakousko, Vídeň, Štýrsko, Korutany) a Itálie.
Nový evropský koridor spojí dosud izolované regionální úseky a nabízí spojení mezi Baltským a Jaderským mořem.
Zároveň je významným z hlediska životního prostředí, zejména ve vztahu ke klimatickým změnám, protože nabízí příznivou alternativu k přetížené silniční dopravě.
Dalším předpokládaným přínosem je ekonomická a sociální udržitelnost, zvýšení konkurenceschopnosti zúčastněných regionů a zvýšení dopravní bezpečnosti podél koridoru.
Synergickým efektem bude též zvýšení atraktivity celého území pro investory, pozitivní dopady budou na hospodářský růst a zaměstnanost. Některé důležité stavební práce již probíhají, konkrétně tunely v Rakousku. Právo o tom informovali z tiskového odboru krajského úřadu.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk