https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/nechteji-jizni-variantu-obchvatu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Nechtějí jižní variantu obchvatu

18.4.2005 | PRAHA | Právo
Jižní varianta severozápadní části silničního obchvatu Prahy, protínající Suchdol, je nebezpečná a neodpovídá normám, tvrdí skupina jejích odpůrců vedená poslancem Františkem Vnoučkem (ČSSD), která založila Sdružení pro výstavbu pražského silničního okruhu.
 
Výhrady se mj. týkají bezpečnosti provozu nebo vhodnosti dvouúrovňového mostu téměř 80 m přes Vltavu. Své tvrzení opírají o posudek expertů stavební fakulty ČVUT. „Konstatuje, že projektované uskupení dvouúrovňových tunelů a mostu je z provozního a uživatelského hlediska velmi nevhodné,“ uvedl suchdolský místostarosta Petr Hejl (SOS).

Chtějí, aby odpovědné instituce důsledně prověřily a porovnaly obě možnosti obchvatu, tedy i tzv. severní dál od Suchdola. Podle Sdružení je lepší z hlediska životního prostředí a spolykala by míň peněz. „Konečná suma po zapracování úprav doporučovaných experty by mohla dosáhnout neuvěřitelných 35-40 miliard korun, a to na necelých 17 km základní komunikace,“ tvrdí o jižní variantě zástupci Sdružení.

Podle Ředitelství silnic a dálnic, investora díla, se náklady na obchvat přes Suchdol o délce 16,4 kilometru odhadují na zhruba 13,5 miliardy korun, severní varianta by byla dlouhá 25,1 kilometru a stála by přes 18 miliard.

Pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS) už před časem řekl, že možná je pouze jižní varianta. Vedení dálnice dál od metropole odporuje vyhlášce Státního úřadu pro jadernou bezpečnost, protože vede blízko reaktoru v Řeži u Prahy.

Pokud by se trasa severní varianty posunula kvůli ústavu jaderného výzkumu severněji, zasáhla by do ochranného pásma Větrušických roklí. Studie o ekologickém vlivu obchvatu na životní prostředí to ale zakazuje, uvedl mluvčí ŘSD Jan Hoření.

S jižní trasou počítá pět let územní plán metropole, severní, která se nelíbí Středočeskému kraji, není v žádném plánu.

ŘSD chystá ke schválení úřady projekt jižní trasy. Pokud se proti povolením nebude nikdo odvolávat, mělo by se začít stavět v roce 2006. Výstavba této části obchvatu potrvá asi tři roky.
reklama

Lucie Fialová

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist