https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/nedostavena-dalnice-pres-ceske-stredohori-zahlcuje-obecni-silnice
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Nedostavěná dálnice přes České středohoří zahlcuje obecní silnice

24.5.2007 | VELEMÍN | Právo | Karel Otcovský |
Dokud nebude zprovozněna dálnice D 8 přes České středohoří, zůstane dopravní situace na silnicích, které nyní suplují chybějící dálniční úsek, nadále zoufalá. Na tom se včera shodli ve Velemíně na Litoměřicku účastníci schůzky, která se zabývala palčivým problémem kamiónové dopravy po zprovoznění dálnice v úseku od Trmic k německé hranici.
 
Představitelé Ústeckého kraje v čele s hejtmanem Jiřím Šulcem (ODS) a jeho náměstky, kteří do vísky na mezinárodní trase E 55 přijeli na jízdních kolech, diskutovali v místním motorestu se starosty obcí, které jsou kamiónovou dopravou nejvíce postiženy. Respektive jejich občané, kterým stovky tahačů den co den otravují život.

Samotná stavba chybějícího šestnáctikilometrového úseku dálnice přes České středohoří je rozložena na několik částí. Některé jsou již prakticky připravené ke stavbě, jinde nejsou ani vykoupeny pozemky. Hejtman se proto nebrání myšlence stavby takzvanou salámovou metodou.

„Každopádně by se mělo začít stavět v úsecích, na které budou vydána stavební povolení. Tak bychom se postupně dopracovali k tomu, že by zbývalo dostavět „jen“ úsek dálnice, který povede tunelem,“ uvedl Šulc, jenž se již tolik neobává ekologických aktivistů, kteří doposud stavbu dálnice úspěšně oddalují.

„Myslím si, že jsou už smířeni s tím, že dálnice povede Českým středohořím. Jejich úkolem je nyní, a to jim nemám za zlé, dohlížet na správný postup stavbařů. Aby příroda někde zbytečně netrpěla.“

Šéfové obcí, které jsou absencí dálnice nejvíce zasaženy, věří, že stavba posledního úseku dálnice začne už brzy. „Bude to ale ještě hodně složité,“ připouští starosta Velemína Jiří Skalický. „Občany stejně ale zajímá hlavně to, kdy bude úsek zprovozněn, a ne, kdy stavba začne,“ připomíná, že současná situace v obci je dlouhodobě neúnosná:
„Kvůli velkému provozu kamiónů jsou tady denně dramaticky překračovány hygienické normy hluku a ovzduší. A to nehovořím o neustálém nebezpečí.“

Obyvatelé obcí si definitivně oddechnou až po dokončení úseku. V červnu budou zahájena stavební řízení na dva dílčí úseky dálnice. Zatímco Šulc se domnívá, že samotná stavba by mohla začít ještě letos, starosta Velemína je v prognózách opatrnější. „Některé překážky zůstávají. Uvidíme, nakolik ovlivní plánované zahájení stavby.“

reklama

 
Karel Otcovský

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist