https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/nejlepsi-nabidku-v-soutezi-na-mytne-podal-asi-kapsch
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Nejlepší nabídku v soutěži na mýtné podal asi Kapsch

12.11.2005 | PRAHA | Právo | Jiří Novotný |
Vláda bude už 16. listopadu rozhodovat o definitivním vítězi soutěže na generálního dodavatele elektronického systému mýtného. Výběrová komise sice tají, koho doporučila za vítěze, podle informací Práva se však shodla na tom, že nejlepší nabídku podalo konsorcium vedené rakouskou společností Kapsch. Členové komise se zavázali v této věci až do zasedání vlády mlčenlivostí. Na dotaz Práva, zda informace o tom, že komise doporučila Kapsche, jsou nesmyslné, předseda komise Jiří Kubínek včera odpověděl: „Nic není nesmyslné.“
 
Nejlevnější mýtný systém za 15 miliard korun nabídlo v soutěži konsorcium, jehož členy jsou švýcarské firmy Ascom a Fela, Damovo ČR a ABD Group. Komise se ovšem nerozhodovala jen na základě nabídnuté ceny. Přihlédla též k rychlosti, s jakou uchazeči slibují systém vybudovat, náročnosti výběru mýtného a možnosti doplňkových služeb.
Vláda se již dříve usnesla, že mýtné v ČR naostro odstartuje od 1. ledna 2007. Nejdříve na 972 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací, a od roku 2008 k tomu přibude ještě 1100 km silnic první třídy. Platit s největší pravděpodobností mýtné budou jen nákladní automobily o hmotnosti nad 12 tun.

Až vláda schválí vítěze tendru, pověří ministra dopravy Milana Šimonovského, aby s ním podepsal smlouvu, k čemuž by mělo dojít nejpozději v prosinci. Podle Kubínka však bude muset být účinnost smlouvy odložena do té doby, než parlament schválí novelu zákona č. 13/1997, o pozemních komunikacích. Bez ní mýtné nelze zavést, protože by to nemělo oporu v české legislativě.
Vládní předlohu novely čeká nyní v Poslanecké sněmovně druhé čtení. „Jsem přesvědčen, že nejen ve Sněmovně, ale i v

Senátu bude dostatek politické vůle k tomu, aby novela nabyla účinnosti v lednu 2006,“ uvedl Kubínek. Vítěz soutěže by v tom případě mohl stihnout výstavbu systému tak, aby v příštím roce zbyl ještě čas na zkušební provoz.
reklama

 
Jiří Novotný

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist