Právo: Nemanice s Borkem má spojit stezka
15.12.2009 | NEMANICE | Právo | Jiří Falout |
Neutěšenou situaci na silnici mezi Nemanicemi, částí Českých Budějovic, a Borkem, která je součástí hlavního mezinárodního tahu E 55 z Prahy na jih Evropy a není podél chodník ani dostatek prostoru pro cyklisty, by mohla vyřešit plánovaná stezka.
Novináře o tom informovala náměstkyně českobudějovického primátora Ivana Popelová (ODS) s tím, že cesta pro cyklisty i pěší by vedla po pravé straně ve směru od Nemanic.
„Chybějící stezka trápí nejvíce obec Borek, protože hodně autobusů městské hromadné dopravy končí právě v Nemanicích a lidé se potom po nebezpečné a velmi vytížené komunikaci dál dopravují sami. Tento problém se řeší už minimálně deset let,“ prohlásila Popelová.
Největším problémem jsou pozemky. Borek, který stezku nejvíc potřebuje, totiž kolem silnice nemá ani hektar katastru a České Budějovice jen malý kousek. Stavět by se tak muselo na katastrech obcí Úsilné a Hrdějovice.
Teď podle Popelové vznikla dohoda, kterou starostové obcí odsouhlasili a nyní se musí k problému vyjádřit jednotlivá zastupitelstva.
„V podstatě každá obec by provedla majetkové vypořádání na své náklady a České Budějovice zpracují na základě studie projektovou dokumentaci tak, abychom mohli podat žádost o dotaci buď do Státního fondu dopravní infrastruktury, nebo Regionálního operačního programu Jihozápad,“ vysvětlila Popelová.
Odhadem by si stavba vyžádala 4 milióny. Pokud by žádost uspěla u operačního programu, získat mohlo by město až 92 %, v případě Státního fondu dopravní infrastruktury se míra podpory pohybuje okolo 75 % projektu.
„Podíl na spolufinancování by si obce rozdělily v poměru 40 % pro České Budějovice a po 20 % ostatní obce,“ řekla náměstkyně.
reklama
„Chybějící stezka trápí nejvíce obec Borek, protože hodně autobusů městské hromadné dopravy končí právě v Nemanicích a lidé se potom po nebezpečné a velmi vytížené komunikaci dál dopravují sami. Tento problém se řeší už minimálně deset let,“ prohlásila Popelová.
Největším problémem jsou pozemky. Borek, který stezku nejvíc potřebuje, totiž kolem silnice nemá ani hektar katastru a České Budějovice jen malý kousek. Stavět by se tak muselo na katastrech obcí Úsilné a Hrdějovice.
Teď podle Popelové vznikla dohoda, kterou starostové obcí odsouhlasili a nyní se musí k problému vyjádřit jednotlivá zastupitelstva.
„V podstatě každá obec by provedla majetkové vypořádání na své náklady a České Budějovice zpracují na základě studie projektovou dokumentaci tak, abychom mohli podat žádost o dotaci buď do Státního fondu dopravní infrastruktury, nebo Regionálního operačního programu Jihozápad,“ vysvětlila Popelová.
Odhadem by si stavba vyžádala 4 milióny. Pokud by žádost uspěla u operačního programu, získat mohlo by město až 92 %, v případě Státního fondu dopravní infrastruktury se míra podpory pohybuje okolo 75 % projektu.
„Podíl na spolufinancování by si obce rozdělily v poměru 40 % pro České Budějovice a po 20 % ostatní obce,“ řekla náměstkyně.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




