Dopravní noviny: Německá dráha požaduje zvýšení sazby silničního mýtného
21.10.2003 | PRAHA | Dopravní noviny | A |
S požadavkem zvýšit mýtné pro nákladní vozidla v Německu vystoupil na počátku září předseda představenstva koncernu Stinnes a nákladní složky Německé dráhy DB Cargo Bernd Malmström. Způsob výběru mýtného by podle něj měl být vytvořen podle systému uplatňovaného ve Švýcarsku, kde činí mýtné v přepočtu nejméně 0,39 €.
V německém systému mýtného, jehož spuštění bylo opět odloženo nejspíš na začátek příštího roku, se počítá s minimální sazbou 0,124 € za ujetý kilometr. Při této výši mýtného však dojde podle Bernda Malmströma jen k „nepatrnému přesunu toku zboží ze silnice na železnici“.
Železnici navíc hrozí další ztráta pozic na trhu nákladní dopravy, pokud nebudou technické a politické problémy vyřešeny nejpozději do tří let, uvedl Bernd Malmström s poukazem na pomalé zlepšování váznoucího odbavení na hranicích. „Spolková vláda našim problémům rozumí. Jde ale o to, aby posílila své dopravně-politické aktivity na celoevropské úrovni. Důležitým krokem je například prosazení otevření mezinárodních trhů pro nákladní provoz,“ dodal Bernd Malmström.
reklama
Železnici navíc hrozí další ztráta pozic na trhu nákladní dopravy, pokud nebudou technické a politické problémy vyřešeny nejpozději do tří let, uvedl Bernd Malmström s poukazem na pomalé zlepšování váznoucího odbavení na hranicích. „Spolková vláda našim problémům rozumí. Jde ale o to, aby posílila své dopravně-politické aktivity na celoevropské úrovni. Důležitým krokem je například prosazení otevření mezinárodních trhů pro nákladní provoz,“ dodal Bernd Malmström.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




