MF Dnes: Nový most přes Vltavu odlehčí dopravě
4.5.2009 | PRAHA | MF Dnes
Mezi Holešovicemi a Trojou, kde dnes po ocelové lávce s rachotem projíždějí tramvaje, se bude za necelé tři roky klenout elegantní konstrukce nového mostu.
Ten propojí Partyzánskou a Povltavskou ulici, budou ho moci využívat automobilisté, tramvaje i cyklisté. Stavět se má začít již v květnu.
Otevřen bude podle plánů magistrátu na přelomu roku 2011 a 2012 společně s právě budovaným tunelovým komplexem Blanka, jenž je součástí vnitřního silničního okruhu.
„Nový okruh, který zde vyjede z tunelu, totiž do oblasti Pelc-Tyrolky přivede velké množství aut a nejbližší most Barikádníků by jejich nápor nezvládl,“ vysvětlil již dříve opodstatnění stavby děkan Dopravní fakulty ČVUT Petr Moos.
Nový Trojský most má rozprostřít automobilovou dopravu po větším území a tím zabránit dopravním kolapsům v Holešovicích a Troji. Řeč je zejména o přetížené Argentinské ulici, do níž se dnes sjíždějí auta z Letné, Libně a Bubnů pokaždé, když se jejich řidiči potřebují dostat na druhý břeh do Pelc-Tyrolky.
Na most se přesune i tramvajová doprava ze sousední nevyhovující lávky, která bude poté zřejmě stržena. Nová cesta přes Vltavu bude sloužit i cyklistům, kteří zde mají mít vyhrazené jízdní pruhy. Stavba přijde zhruba na půl miliardy korun.
reklama
Otevřen bude podle plánů magistrátu na přelomu roku 2011 a 2012 společně s právě budovaným tunelovým komplexem Blanka, jenž je součástí vnitřního silničního okruhu.
„Nový okruh, který zde vyjede z tunelu, totiž do oblasti Pelc-Tyrolky přivede velké množství aut a nejbližší most Barikádníků by jejich nápor nezvládl,“ vysvětlil již dříve opodstatnění stavby děkan Dopravní fakulty ČVUT Petr Moos.
Nový Trojský most má rozprostřít automobilovou dopravu po větším území a tím zabránit dopravním kolapsům v Holešovicích a Troji. Řeč je zejména o přetížené Argentinské ulici, do níž se dnes sjíždějí auta z Letné, Libně a Bubnů pokaždé, když se jejich řidiči potřebují dostat na druhý břeh do Pelc-Tyrolky.
Na most se přesune i tramvajová doprava ze sousední nevyhovující lávky, která bude poté zřejmě stržena. Nová cesta přes Vltavu bude sloužit i cyklistům, kteří zde mají mít vyhrazené jízdní pruhy. Stavba přijde zhruba na půl miliardy korun.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk