Právo: Obce a občanská sdružení protestují proti silnici na Vídeň
8.11.2005 | BRNO | Právo | Petr Albrecht |
Obce a občanská sdružení z Mikulovska protestují proti novému územnímu plánu Břeclavska, jehož součástí bude i rychlostní komunikace R52 Brno - Vídeň.
V otevřeném dopise apelují na krajské zastupitele, aby návrh nepodpořili.
Zvýšení dopravní zátěže v regionu, zejména pak přivedení tranzitní kamiónové dopravy do oblasti Mikulovska, je hlavním předmětem protestu pěti obcí a tří občanských sdružení proti výstavbě komunikace dálničního typu.
„Jsme jednoznačně pro variantu spojení Brna a Vídně přes Břeclav,“ řekl Právu Aleš Řezáč z občanského sdružení Mikulovsko bez dálnice. Opačný názor zastává krajská radní Anna Procházková (ODS), podle které je napojení Brna na Vídeň přes Mikulov rychlejší a jednodušší.
„Varianta vedení komunikace přes Břeclav je za dané situace nereálná,“ uvedla Procházková na pondělní tiskové konferenci s tím, že projektové práce, započaté v roce 1999, jsou nyní ve finální fázi. Všechny studie podle ní počítaly s napojením přes Mikulov a trasu bez výhrad posoudili čeští i rakouští ekologičtí experti.
Po dodržení harmonogramu s rakouskou stranou by mohla být komunikace otevřena po roce 2010. Tento termín by podle radní neohrozil čerpání dotací Evropské unie na její výstavbu.
Územní plán Břeclavska budou krajští zastupitelé projednávat na prosincovém zasedání.
reklama
Zvýšení dopravní zátěže v regionu, zejména pak přivedení tranzitní kamiónové dopravy do oblasti Mikulovska, je hlavním předmětem protestu pěti obcí a tří občanských sdružení proti výstavbě komunikace dálničního typu.
„Jsme jednoznačně pro variantu spojení Brna a Vídně přes Břeclav,“ řekl Právu Aleš Řezáč z občanského sdružení Mikulovsko bez dálnice. Opačný názor zastává krajská radní Anna Procházková (ODS), podle které je napojení Brna na Vídeň přes Mikulov rychlejší a jednodušší.
„Varianta vedení komunikace přes Břeclav je za dané situace nereálná,“ uvedla Procházková na pondělní tiskové konferenci s tím, že projektové práce, započaté v roce 1999, jsou nyní ve finální fázi. Všechny studie podle ní počítaly s napojením přes Mikulov a trasu bez výhrad posoudili čeští i rakouští ekologičtí experti.
Po dodržení harmonogramu s rakouskou stranou by mohla být komunikace otevřena po roce 2010. Tento termín by podle radní neohrozil čerpání dotací Evropské unie na její výstavbu.
Územní plán Břeclavska budou krajští zastupitelé projednávat na prosincovém zasedání.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




