https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/obce-jicinska-zlobi-brzky-konec-vlaku
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Obce Jičínska zlobí brzký konec vlaků

26.9.2007 | HRADEC KRÁLOVÉ | Právo | Vladislav Prouza |
Válku mezi Krajským úřadem v Hradci Králové a čtveřicí obcí Jičínska vyvolal brzký konec vlakových spojů mezi Kopidlnem a Dolním Bousovem. Provoz na údajně málo vytížené nepříliš rentabilní trati zrušili od letošního prosince škrtem pera úředníci Dopravního výboru kraje a krajské společnosti OREDO.
 
Vlaky jezdící po nedávné redukci v obou směrech ve všední dny dvanáctkrát denně mají plnohodnotně nahradit zhruba o milión korun ročně lacinější autobusy. Kraj naopak zachoval a posílil o jednu soupravu víkendové vlakové spoje sloužící především turistům.

Šokující verdikt?

„Životně důležitou změnu jsme se dověděli neoficiálně prostřednictvím zaměstnanců Českých drah. Rozhodnutí, které nehodláme respektovat, se pokusíme zvrátit,“ tvrdí starosta Dětenic Radomír Vališka (nezávislý), jenž má mandát ostatní obce.

Rozhodnout o osudu 125 let staré železnice měli podle Vališky zastupitelé a nikoliv úředníci. Zastupitelstvo kraje letos záležitost kopidlnské trati kvůli odporu většiny občanů dotčených obcí odložilo.

„Chtěli jsme zastupitelům vysvětlit důvody, proč se nechceme vlaků vzdát. Namísto toho jsme se náhodně dozvěděli o verdiktu, o jehož právoplatnosti nejsme přesvědčeni. Hejtmanovi a zastupitelům jsme proto poslali dopisy s žádostí o další jednání,“ podotkl Vališka.

Změna dopravní obslužnosti tohoto koutu Jičínska však podle mluvčího královéhradeckého Krajského úřadu Imricha Dioszegiho spadá do kompetence dopravního výboru a OREDA. „Vlak téměř nikdo nevyužívá. Autobusy projíždějící středem obcí naopak lidem zajistí daleko pohodlnější a lacinější dopravu,“ argumentuje jednatel společnosti OREDO Vladimír Záleský.

Trať propojující Královehradecký a Středočeský kraj přetne redukce nepříliš logicky vejpůl. „Středočeské spoje mezi Dolním Bousovem a Bakovem nad Jizerou mají zůstat zachovány. Nevidím logiku zrušit nějakých patnáct kilometrů léta zavedené tratě. Navíc autobusy nemají plnohodnotně navazovat na ostatní dopravní spoje, tak jak bylo zprvu úředníky kraje přislíbeno,“ argumentuje Vališka.

reklama

 
Vladislav Prouza

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist