MF Dnes: Obchvat bude možná dřív
22.5.2009 | VELKÉ MEZIŘÍČÍ | MF Dnes | Jakub Mynář |
O další kousek se podařilo posunout chystanou stavbu obchvatu Valašského Meziříčí. Slovo kousek je na místě. Pokud vše půjde podle nejoptimističtějších představ radnice, i tak se začne na obchvatu pracovat nejdříve v roce 2015.
„Ukončili jsme projednávání s orgány státní správy a dotčenými organizacemi,“ popsal neurčitě dílčí úspěch Radovan Hrnčíř, ředitel firmy, která studii obchvatu zpracovala. Jinými slovy skončila jedna z etap příprav na stavbu.
„Závěrečné shrnutí poslouží při vyhotovení projektové dokumentace pro investora, Ředitelství silnic a dálnic,“ doplnil.
Lidé ve městě se obchvatu už nemohou dočkat. Tisíce aut, které tudy každodenně směrem na Vsetín či Nový Jičín a Hranice projíždějí, jim vadí.
Radnice se ale problém snaží řešit. Zaplatila zhruba 4,5 milionu korun na zpracování různých technických studií. „Díky aktivitě města by se tak mohla silnice začít stavět až o dva roky dříve, ne až v roce 2017,“ uvedl starosta Valašského Meziříčí Jiří Částečka.
A to není vše. Město je prý ochotno výstavbu pro něj veledůležité silnice podporovat i nadále. „V případě potřeby se na projekční přípravě budeme nadále finančně podílet,“ nastínil místostarosta Valašského Meziříčí Jiří Pernický.
To alemůže stát hodně peněz. Navržené řešení je totiž nutné začlenit do územního plánu města, zpracovat investiční záměr a posoudit ho z finančního hlediska. Následovat potom má proces hodnocení vlivu stavby na životní prostředí, teprve po jeho úspěšném dokončení lze požádat o vydání územního rozhodnutí a pak teprve stavebního povolení.
„Příprava takovýchto staveb patří v naší zemi mezi nejobtížnější. Zákony umožňují případným odpůrcům efektivní oddalování těchto investičních akcí,“ přemýšlí šéf firmy, která studii zpracovala, Hrnčíř.
Obchvat města má vést kolem řeky Bečvy. Jen těsně například mine Domov pro seniory v místní části Podlesí.
„Díky aktivitě města by se mohla silnice začít stavět už o dva roky dříve, ne až v roce 2017.“ Jiří Částečka, starosta
reklama
„Závěrečné shrnutí poslouží při vyhotovení projektové dokumentace pro investora, Ředitelství silnic a dálnic,“ doplnil.
Lidé ve městě se obchvatu už nemohou dočkat. Tisíce aut, které tudy každodenně směrem na Vsetín či Nový Jičín a Hranice projíždějí, jim vadí.
Radnice se ale problém snaží řešit. Zaplatila zhruba 4,5 milionu korun na zpracování různých technických studií. „Díky aktivitě města by se tak mohla silnice začít stavět až o dva roky dříve, ne až v roce 2017,“ uvedl starosta Valašského Meziříčí Jiří Částečka.
A to není vše. Město je prý ochotno výstavbu pro něj veledůležité silnice podporovat i nadále. „V případě potřeby se na projekční přípravě budeme nadále finančně podílet,“ nastínil místostarosta Valašského Meziříčí Jiří Pernický.
To alemůže stát hodně peněz. Navržené řešení je totiž nutné začlenit do územního plánu města, zpracovat investiční záměr a posoudit ho z finančního hlediska. Následovat potom má proces hodnocení vlivu stavby na životní prostředí, teprve po jeho úspěšném dokončení lze požádat o vydání územního rozhodnutí a pak teprve stavebního povolení.
„Příprava takovýchto staveb patří v naší zemi mezi nejobtížnější. Zákony umožňují případným odpůrcům efektivní oddalování těchto investičních akcí,“ přemýšlí šéf firmy, která studii zpracovala, Hrnčíř.
Obchvat města má vést kolem řeky Bečvy. Jen těsně například mine Domov pro seniory v místní části Podlesí.
„Díky aktivitě města by se mohla silnice začít stavět už o dva roky dříve, ne až v roce 2017.“ Jiří Částečka, starosta
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




