https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/obchvat-poslouzi-i-jako-hraz
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Obchvat poslouží i jako hráz

19.9.2006 | STARÉ MĚSTO | MF Dnes | Zdeněk Matyáš |
Část obyvatel Starého Města má od včerejška klidnější spaní. Nově otevřený silniční obchvat ve východní části města totiž zároveň poslouží jako spolehlivá protipovodňová hráz.
 
Ta je součástí už dříve plánovaného poldru mezi Uherským Hradištěm a Starým Městem, který však zůstal jen na stolech projektantů.

Osm set metrů dlouhý obchvat čtyři metry nad okolním terénem zvládla společnost Zlínstav podle návrhu brněnského Dopravoprojektu přesně za jeden rok.

„Jde o stavbu podle evropských norem. Unikátní je právě tím, že spojuje řešení dopravní situace a ochranu před živelními pohromami,“ řekl Petr Ondrušek, ředitel Zlínstavu.

Těžkým kamionům zatím vjezd zakázán

Kromě ochrany před velkou vodou přináší dokončená stavba Starému Městu ještě další dvě podstatné změny. „Odkloní část dopravy od Zlína mimo centrum přímo na Uherské Hradiště. A v jejím sousedství vznikne devítihektarová průmyslová zóna," zdůraznil starosta Miroslav Schönbaum.

Nová cesta zůstane zatím zapovězena nákladním vozům s hmotností nad tři a půl tuny. Důvodem rozhodnutí je fakt, že křižovatka na konci obchvatu směrem na Uherské Hradiště není pro průjezd kamionů vhodná.

Staroměstská radnice bude situaci sledovat minimálně měsíc. Pak se rozhodne, jestli zákaz zůstane v platnosti trvale.

Stavba v lokalitě Louky přišla od přemístění takřka třiceti tisíc krychlových metrů zeminy a navezení nového podkladu až po položení inženýrských sítí a finální asfaltový koberec na 57 milionů korun.

„Tři čtvrtiny pokryla dotace z národního programu Phare 2003, zbytek zaplatila radnice,“ upřesnil Schönbaum.

O pozemky v nově vzniklé průmyslové zóně se už zajímají první zájemci. „Naším zájmem je, aby zde působily především menší podniky, které by nerušily nedalekou rodinnou zástavbu. Rozhodně nechceme supermarkety. Těch je v okolí dostatek,“ prohlásil místostarosta Josef Bazala.

Na protipovodňových opatřeních začala radnice ve Starém Městě pracovat bezprostředně po katastrofální povodni v létě 1997, které padla za oběť téměř stovka domů. V roce 2001 stavbaři dokončili výstavbu tři sta padesát metrů dlouhé hráze, na niž současný úsek navazuje. Radnice počítá v nejbližší budoucnosti také se stavbou hráze v lokalitě Trávníky v bezprostředním sousedství řeky Moravy, kde vznikla čtvrť nových rodinných domků.

„Protipovodňová ochrana v minulosti nejohroženějších míst Starého Města tak bude prakticky kompletní,“ tvrdí starosta Miroslav Schönbaum.
reklama

 
Zdeněk Matyáš

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist