https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/obchvat-spasil-plzen-potvrdil-pruzkum
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Obchvat spasil Plzeň, potvrdil průzkum

3.7.2007 | PLZEŇ | Právo | Ivan Blažek |
Bez dálničního obchvatu Plzně by nyní projíždělo jejími ulicemi po hlavní ose Praha-Rozvadov nepředstavitelných 8200 nákladních aut denně. Ve skutečnosti je jich jen 400. Zbytek využívá dálnici kolem města. Vyplývá to z dopravního průzkumu, jehož výsledky nyní zveřejnila městská Správa veřejného statku (SVS).
 
„Není pochyb o tom, že dálniční obchvat byl pro město spásou,“ uvedl dopravní specialista SVS Ondřej Vohradský.
„Odvedl tranzitní i část místní dopravy z města a dokázal absorbovat veškerý nárůst počtu vozidel, k němuž došlo ve směru západ-východ za poslední tři roky,“ upozornil Vohradský.

Zatímco v březnu 2004 projíždělo městem po uvedené trase tisíc náklaďáků denně a další čtyři tisíce využívaly tehdy ještě provizorní obchvat, letos v dubnu, tedy sedm měsíců po otevření tunelu Valík a zprovoznění celé dálnice, to bylo už jen 400 nákladních aut na průtahu a naopak 7800 na obchvatu.

Do města vjelo během jarního měření 78 300 vozidel za 24 hodin. „Z toho pouze 14 procent připadá na tranzitní dopravu,“ upřesnil Vohradský. Projíždějících vozidel je tedy jedenáct tisíc za den, z toho 8900 osobních aut, dvanáct set menších náklaďáků a devět set kamiónů. „Osobní doprava zatěžuje především směr Karlovarská-Rokycanská a Domažlická-Rokycanská. Ten nejvíce využívají i řidiči nákladních vozů, ale jen o málo lépe jsou na tom další hlavní tahy městem,“ podotkl Vohradský.

Nejčastějším cílem kamiónů přímo v Plzni je oblast Borských polí a areálu Škodovky, kde v den průzkumu zakotvilo 360 korábů silnic. Druhým nejvýznamnějším přístavem je pivovar - do něj směřovalo 160 kamiónů. Průzkum nepotvrdil obavy plzeňské radnice z návratu tranzitní dopravy do města po zavedení mýta a zpoplatnění obchvatu i pro osobní automobily. Vedení města se už i přestalo snažit získat výjimku. „Podle ministerstva dopravy by to bylo nesystémové, není vůle s tím něco udělat,“ řekl Právu primátor Pavel Rödl (ODS).
reklama

 
Ivan Blažek

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 Staré diskuse (archiv)
3. 7. 2007
2. 8. 2007
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist