https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/obchvat-vyvede-opatov-z-dopravniho-pekla
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Obchvat vyvede Opatov z dopravního pekla

30.5.2008 | OPATOV | Právo | Zdeněk Seiner |
Včera oficiálně zahájená stavba obchvatu Opatova na Svitavsku je významným krokem v modernizaci komunikace I/43, která spojuje Brno s Ostravou a se severní hranicí republiky. V Pardubickém kraji se bude křížit s rychlostní komunikací R 35. Především se však splní letitý sen opatovských obyvatel i řidičů, kteří musejí dlouhou obcí projíždět devatenácti zatáčkami.
 
„Opatov je naše noční můra, vůbec nejhorší úsek silnic první třídy v Pardubickém kraji,“ řekl Bohumil Vebr, krajský ředitel ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

„Na zahájení stavby obchvatu jsme čekali desítky let, teď ještě budeme rok čekat, až bude postaven, a konečně si oddychneme,“ poznamenal starosta Opatova Petr Kovář (SNK Nezávislí).

Obchvat Opatova bude rovných 4150 metrů dlouhý a náklady byly sečteny na 400 miliónů korun bez daně. Dokončen by měl být už v příštím roce v říjnu a měl by navázat na zrekonstruované úseky dnešní I/43.
Pro řidiče se stane cestování mezi Svitavami, Českou Třebovou, Ústím nad Orlicí a Rychnovem nad Kněžnou trasou, na které bude odstraněn poslední významně brzdící úsek.

„Dosavadní doprava na této komunikaci je kolem obce Opatov velmi komplikovaná. Existuje zde stálé nebezpečí nejen pro motoristy, ale především pro místní obyvatele. Současně je zde zaznamenáván nadměrný objem emisí, především vlivem průjezdu těžkých nákladních vozidel,“ vysvětlila Martina Vápeníková, tisková mluvčí ředitelství silnic a dálnic, důvody toho, proč přestavba I/43 na Pardubicku vrcholí právě tady.

„Myslím, že každý zdejší obyvatel otevření přeložky jednoznačně přivítá,“ tvrdil generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Ale ne všichni Opatovští jsou nadšeni vybranou trasou.

„Mám barák třicet metrů od obchvatu. Měl jít za rybníkem a podle lesa. Jenomže jeden majitel pozemku se zaseknul,“ postěžoval si Právu starší muž z Opatova, který se představil jako Votroubek. Pro většinu ale bude obchvat vysvobozením na poslední chvíli. Podle dopravního sčítání v roce 2005 Opatovem projíždělo průměrně 5160 vozidel v obou směrech, z toho 1320 těžkých vozidel denně. Dnes už jich je kolem čtyř set za hodinu.

Nová trasa komunikace bude vůči místním velmi šetrná. V místech, kde bude přeložka procházet v blízkosti zástavby, jsou plánovány protihlukové stěny. Na projektu jich je namalováno devět. Bude potřeba postavit i čtyři mosty.

Opatov je vůbec nejhorší úsek silnic první třídy v Pardubickém kraji Bohumil Vebr, krajský ředitel Ředitelství silnic a dálnic

reklama

 
Zdeněk Seiner

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist