https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/obchvaty-potrebuje-stale-vice-mest-v-kraji
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Obchvaty potřebuje stále více měst v kraji

28.11.2008 | KARVINÁ | MF Dnes | Darek Štalmach |
Obchvat Jablunkova, jenž byl včera slavnostně uveden do provozu, sice ulehčí život téměř deseti tisícům obyvatelům Jablunkova a Návsí, kteří se tak zbaví tisíců automobilů projíždějících v bezprostřední blízkosti jejich domů, avšak další tisíce lidí na podobný okamžik stále čekají.
 
Obchvaty měst a obcí v Moravskoslezském kraji jsou totiž jedním z nejpalčivějších problémů regionu. Města jako například Karviná, Opava, nebo Frýdek-Místek totiž doplácí na plánování silniční sítě z dob komunismu, kdy tehdejší neomezení vládci kraje i republiky bezohledně plánovali namísto obchvatů měst jejich průtahy. A to i za cenu zničení historických center měst.

Devatenáct let po revoluci se toho příliš nezměnilo, obchvaty měst nebyly vybudovány prakticky nikde, po mohutných protestech se ulevilo alespoň obyvatelům Dobré a následně i obcí okolo silnice R48, která byla zprovozněna v minulém roce. Nezadržitelný růst dopravy na silnicích v kraji ale přidává vrásky starostům a primátorům na mnoha místech v regionu i nadále.

„Stát i kraj při plánování výstavby a modernizace silnic v souvislosti s příchodem společnosti Hyundai do Nošovic zapomněly na to, že se doprava zvýší i mimo silnice, které vedou bezprostředně do Hyundaie,“ řekl karvinský primátor Tomáš Hanzel. „V současnosti je vidět, že se v Karviné situace v poslední době rapidně zhoršuje,“ dodal karvinský primátor.

Silnice se ale nestaví ani v místech, kde se se zvýšením dopravy počítalo. „Zahájení výstavby obchvatu Mošnova je posunuto na rok 2012,“ stěžuje si starosta Mošnova Roman Máca. „Pozemky jsou vykoupeny, jde jen o peníze, ve fondu dopravní infrastruktury ale nejsou. Přitom se tady úspěšně rozvíjí průmyslová zóna, která si vyžaduje velkou dopravní obslužnost a kamiony do ní přijíždějí přes vesnici,“ uvedl starosta.

Na obchvat čeká i šedesát tisíc obyvatel Frýdku-Místku. Jeho výstavba je o několik let opožděna, jak vinou chybujících úředníků, tak kvůli odporu ekologických aktivistů. Výstavba obchvatu by měla, pokud vše půjde podle plánu, začít v polovině příštího roku.
reklama

 
Darek Štalmach

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist