https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/obyvatele-debre-nechteji-silnici
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Obyvatelé Debře nechtějí silnici

9.12.2004 | MLADÁ BOLESLAV | MF Dnes | Radek Plavecký |
Velmi rozezlení odcházeli v úterý pozdě večer obyvatelé městské části Mladé Boleslavi Debř ze setkání s vedením města. To kvůli stavbě obchvatu Mladé Boleslavi, který takřka odřízne Debř od centra.
 
Lidé se nedočkali slibované protihlukové stěny, nemají se kde odvolat proti nedodržování předpisů při střílení horniny, téměř nic není tak, jak si představovali.

"Myslela jsem, že se nám tím zlepší každodenní cestování do práce, ale ono je to naopak. Takhle se přes frekventovaný obchvat nedostaneme, takže to budeme muset objíždět přes Kosmonosy a napojíme se až na kruhovém objezdu," namítla jedna z účastnic besedy, když představitelé magistrátu popsali stav stavby a seznámili obyvatele s tím, kde bude jaké křížení s obchvatem.
"U nás chtějí udělat stopku, to se tam z vedlejší nikdo nedostane, bude to tam samá havárka, protože kamiony nás smetou. Už vidím, jak na rovné silnici budou tiráci dodržovat rychlost padesát za hodinu," říkal skepticky další muž.

Obchvat nechalo postavit Ředitelství silnic a dálnic, aby ulehčilo dopravě centrem Mladé Boleslavi. Nyní po této silnici, která bude odkloněna na nový obchvat, jezdí kolem patnácti tisíc aut denně. "Tahle přeložka výrazně pomůže obyvatelům centra města," vysvětloval funkci obchvatu vedoucí odboru rozvoje města Roman Bílek.

"A co je nám do toho," reagovali lidé z okrajové části Debře.
"Město si polepší a nám to zase zhorší. Dodnes tu nemáme kanalizaci, teď máme za domy tohle! Město na nás kašle!" křičeli naštvaně lidé.
Jejich argumenty byly mnohdy i oprávněné.

To zvláště ve chvíli, kdy se dostal na přetřes ochranný val a protihlukové stěny, které mají bránit šíření hluku a exhalací k domkům, které stojí pár metrů od rozestavěné silnice. "Než jsme tu začali stavět dům, tak jsme si vyžádali plány města pro tuto oblast. Není tu ani plánovaná protihluková stěna, ani stezka pro cyklisty, nic," namítal obyvatel Debře Martin Slabihoudek. "Ekologové prosadili dokonce průchod pod silnicí pro zvířata, ale město nám nedokázalo zajistit nic," dodával další diskutující.

Podle Romana Bílka z mladoboleslavského magistrátu trvá slib investora, kterým je Ředitelství silnic a dálnic, že po zahájení provozu na silnici provedou měření hluku a podle jeho výsledků postaví stěnu. S takovým řešením se ale lidé nechtějí spokojit. Mají totiž zkušenost se současnými kontrolami. Podle jednoho z obyvatel, který se úterní debaty zúčastnil, se například při kontrole povolené síly odstřelu nezjistilo nic. Sotva kontrolor odjel, nálože byly mnohem silnější.

Náměstek mladoboleslavského primátora Petr Kadaník v závěru přiznal, že se městu příliš podmínek prosadit nepodařilo. "Jsme legislativně velmi omezeni," bránil se Kadaník. To obyvatele ovšem neuklidnilo. Jediné, co je téměř jisté, je nahrnutí valu u novostaveb. "Ten by měl investor vytvořit a město jej pak zazelení a osází stromy," sliboval Kadaník. Jak bude situace vypadat u starých domků, ale nikdo nezaručil.
reklama

 
Radek Plavecký

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist