MF Dnes: Obyvatele Kolína ruší kamiony
27.5.2005 | KOLÍN | MF Dnes | Jana Martinková |
Zejména okrajové části Kolína zaplňují v noci parkující kamiony. Desítky jich totiž v časných ranních hodinách míří k branám automobilky, a protože si nemohou dovolit přijet pozdě, dávají si jejich řidiči značnou časovou rezervu.
Už kolem třetí, čtvrté hodiny v noci přijíždějí do Kolína a snaží se najít místo na zaparkování. To jednak odporujeměstské vyhlášce, jednak si řada lidí stěžuje na hluk a zápach z výfukových plynů. „Vůbec se nedá spát, když pod okny stojí kamion s nastartovaným motorem, protože v noci je ještě občas chladno a řidič si topí, nebo prostě v pět ráno otočí klíčkem a trvá to třeba dvacet minut nebo půl hodiny, než může odjet,“ zlobí se obyvatelka Kolína Alžběta Skřivanová. Také další obyvatelé nejsou s nynějším stavem spokojeni. „Když venku na ulici hodinu smrdí výfuky kamionu, máte chuť zavřít nejen okna, ale snad i komín,“ podotýká Libor Pánek.
Řidiči kamionů se ale brání. „Já nemůžu přijet pozdě. Okamžitě by to znamenalo penále a kdo by to odnesl? Samozřejmě, že já jako šofér. Takže člověk radši vyjede o dost dřív a pak mu nezbude, než se s autem poflakovat někde poblíž Ovčár,“ přiznává řidič kamionu, přijíždějící směrem od Čáslavi.
Podle propočtů managementu automobilky by mělo z tohoto směru mířit do továrny sto kamionů denně, směrem od Prahy a Hradce Králové 270 nákladních aut denně a od Českého Brodu a Pardubic pak po dvanácti a čtyřiadvaceti kamionech za den. „Ráno je to v Havlíčkově ulici jeden kamion za druhým. Samozřejmě netvrdím, že všechny jedou do automobilky, ale než ujdete sto metrů, míjí vás jich nejméně pět i víc,“ řekl Šimon Kubec, který v místě bydlí.
„Víme o kamionech, které v noci po městě v rozporu s vyhláškou parkují, i o stížnostech obyvatel na hluk a zápach. Projíždíme Kolín, dáváme botičky a snažíme se kamiony z města vykázat. Někdy jich za noc objevíme několik s nastartovanými motory, jak čekají na vjezd do automobilky. Velké problémy byly v Sendražicích, tam už se to ale daří řešit,“ uvedl ředitel městské policie Miroslav Šíma.
„Jako jinde je stanovaná doba, kdy zde mají naši dodavatelé být. Jestli jejich řidiči cestou porušují dopravní předpisy, na to automobilka nemá žádný vliv, to je na zodpovědnosti řidiče a případný postih pak v rukou policie,“ řekl mluvčí TPCA Matěj Matolín.
reklama
Řidiči kamionů se ale brání. „Já nemůžu přijet pozdě. Okamžitě by to znamenalo penále a kdo by to odnesl? Samozřejmě, že já jako šofér. Takže člověk radši vyjede o dost dřív a pak mu nezbude, než se s autem poflakovat někde poblíž Ovčár,“ přiznává řidič kamionu, přijíždějící směrem od Čáslavi.
Podle propočtů managementu automobilky by mělo z tohoto směru mířit do továrny sto kamionů denně, směrem od Prahy a Hradce Králové 270 nákladních aut denně a od Českého Brodu a Pardubic pak po dvanácti a čtyřiadvaceti kamionech za den. „Ráno je to v Havlíčkově ulici jeden kamion za druhým. Samozřejmě netvrdím, že všechny jedou do automobilky, ale než ujdete sto metrů, míjí vás jich nejméně pět i víc,“ řekl Šimon Kubec, který v místě bydlí.
„Víme o kamionech, které v noci po městě v rozporu s vyhláškou parkují, i o stížnostech obyvatel na hluk a zápach. Projíždíme Kolín, dáváme botičky a snažíme se kamiony z města vykázat. Někdy jich za noc objevíme několik s nastartovanými motory, jak čekají na vjezd do automobilky. Velké problémy byly v Sendražicích, tam už se to ale daří řešit,“ uvedl ředitel městské policie Miroslav Šíma.
„Jako jinde je stanovaná doba, kdy zde mají naši dodavatelé být. Jestli jejich řidiči cestou porušují dopravní předpisy, na to automobilka nemá žádný vliv, to je na zodpovědnosti řidiče a případný postih pak v rukou policie,“ řekl mluvčí TPCA Matěj Matolín.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




