https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/odstartovaly-prace-na-splavneni-vltavy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Odstartovaly práce na splavnění Vltavy

11.9.2008 | ČESKÉ BUDĚJOVICE | Právo | Petr Pokorný |
Úpravy řeky mezi Českými Budějovicemi a Týnem nad Vltavou přijdou na téměř 146 miliónů korun.
 
Ředitelství vodních cest (ŘVC) v úterý zahájilo stavební práce na splavnění horního toku Vltavy pro rekreační plavbu. V první fázi jde o úsek řeky mezi Českými Budějovicemi a Týnem nad Vltavou.

Náklady na stavbu, která by měla být dokončena na přelomu let 2009 a 2010, se budou pohybovat ve výši 146 miliónů korun. Prvními dvěma akcemi mezi Českými Budějovicemi a Hlubokou nad Vltavou bude modernizace jezu České Vrbné a zajištění potřebných plavebních hloubek ve zdrži jezu Hluboká nad Vltavou.

V průběhu stavby bude nutné uskutečnit zemní práce v korytě řeky, demolici částí vlastního jezu, betonáž a montáž nové jezové technologie. Stavby budou částečně spolufinancovány Evropskou unií z Evropského regionálního rozvojového fondu prostřednictvím operačního programu Doprava. V roce 2009 bude kromě zahájení stavby plavební komory České Vrbné dokončena úprava koryta řeky v Českých Budějovicích pod Jiráskovým jezem. Tato úprava bude navazovat na protipovodňovou prohrábku dna realizovanou státním podnikem Povodí Vltavy. Příští rok bude dokončen i přístav České Vrbné a přístaviště Lannova loděnice v Českých Budějovicích.

„Po dokončení celého projektu v roce 2013, kdy budou dobudována i plavební zařízení na Orlíku a Slapech, vznikne souvislá vltavská vodní cesta, napojená díky Labi na rozsáhlou síť evropských vodních cest,“ uvedl ředitel ŘVC Miroslav Šefara.

Plánované úpravy řeky podle Šefary umožní pravděpodobně už v roce 2013 plout po Vltavě z Českých Budějovic až do Prahy. Stát na to však bude muset vynaložit okolo tří miliard korun. „Jde hlavně o dokončení plavebních zařízení na Orlíku a Slapech zhruba za dvě miliardy korun,“ poznamenal Šefara.
Na Vltavě je dosud rekreační plavba omezena nesplavnými úseky, které izolují lodní provoz např. na Orlické a Hněvkovické přehradě od ostatních lokalit. Ideálním prostorem pro rozvoj plavby je horní Vltava v úseku mezi Českými Budějovicemi a Týnem nad Vltavou. Splavnění celého úseku z Českých Budějovic do Týna nad Vltavou si vyžádá předběžně 860 miliónů korun. Díky tomu přibude dalších zhruba 33 kilometrů vodní cesty pro rekreační plavidla, menší osobní lodě a výletní parníky do výtlaku 300 tun. Význam celé akce není podle Šefary omezen jen na jižní Čechy.

„Vracíme se na historickou vodní cestu. Po dokončení celého projektu v roce 2013, kdy budou dobudována i plavební zařízení na Orlíku a Slapech, vznikne souvislá vltavská vodní cesta, napojená na Labi na rozsáhlou síť evropských vodních cest. Splavnost Vltavy se tak prodlouží na celkových 240 kilometrů,“ konstatoval ředitel ŘVC.

Vedení kraje projekt plně podporuje. „Věřím, že oživení vltavského údolí přinese další rekreační možnosti Jihočechům i návštěvníkům našeho kraje, kteří budou jižní Čechy chtít poznávat během plavby či pobytu u řeky. Ve spolupráci s městy a obcemi připravujeme navazující záměry a projekty, které přispějí ke zlepšení rekreačních možností a k rozvoji cestovního ruchu v krásném údolí řeky Vltavy,“ zdůraznil jihočeský hejtman Jan Zahradník (ODS).

***

Po dokončení celého projektu v roce 2013 vznikne souvislá vltavská vodní cesta
Miroslav Šefara, ředitel ŘVC

reklama

 
Petr Pokorný

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 Staré diskuse (archiv)
24. 3. 2011
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist