MF Dnes: Okruh potvrdili, ranvej zatím ne
15.10.2009 | PRAHA | MF Dnes | Petr Kupec |
Nekonečný boj o dálniční okruh v Suchdole a novou přistávací dráhu na ruzyňském letišti má za sebou další díl.
Pražští radní včera znovu schválili změnu územního plánu, která s oběma dopravními stavbami počítala. Vloni ji kvůli podnětu suchdolské radnice zrušil Nejvyšší správní soud.
Změna označená číslem 1 000 zahrnuje Pražský okruh na severozápadě města stejně jako upřesnění trasy Městského okruhu, Vysočanské radiály nebo vymezení velkých rozvojových území ve městě.
Kritizovaná ranvej zřejmě brzdila výstavbu silnic po celé metropoli, a tak ji radní z dokumentu vyškrtli. „Budeme ji řešit zvlášť v rámci nového územního plánu,“ sdělil radní Martin Langmajer (ODS).
Další práce pro soudce Přestože podle něj magistrát do textu zapracoval připomínky soudu, nevyhne se další stížnosti. Suchdol se na Nejvyšší správní soud chce obrátit ihned poté, co dokument příští týden schválí městské zastupitelstvo.
Souhlas zastupitelů je kvůli pohodlné většině ODS téměř jistý.
„Magistrát nezapracoval do materiálu některé připomínky, například nebyla stále provedena odpovídající studie dopadu stavby na životní prostředí,“ prohlásil suchdolský starosta Petr Hejl.
Suchdolští, kteří proti vedení Pražského okruhu jejich čtvrtí bojují dlouhá léta, si stěžují, že by výstavba okruhu znamenala překročení povolených limitů hluku a zplodin z motorů u několika desítek místních domů. Navrhují vést dálnici severněji od města, což by podle jejich odborné studie vyšlo levněji. S touto variantou však územní plán nepočítá.
Novou dráhu město chce Magistrátní úředníci jsou přesvědčeni, že tentokrát podnět u soudu neuspěje. „Podle mého názoru jsme změnu pořídili tak, abychom v ničem neporušili zákon. Navíc máme i souhlasné stanovisko ministerstva pro místní rozvoj,“ prohlásila ředitelka magistrátního odboru územního plánu Jitka Cvetlerová.
Přestože magistrát plány na novou dráhu pro tentokrát odložil a může se zdát, že tím šance airportu na velký rozvoj klesly, dlouhodobě se výstavby na letišti město nevzdává. Nová ranvej, která má významně zvýšit kapacitu terminálu, by podle představ radních mohla být v provozu od roku 2015.
„Nebyla provedena odpovídající studie vlivu na životní prostředí, které okruh významně ovlivní.“ starosta Suchdola Petr Hejl
reklama
Změna označená číslem 1 000 zahrnuje Pražský okruh na severozápadě města stejně jako upřesnění trasy Městského okruhu, Vysočanské radiály nebo vymezení velkých rozvojových území ve městě.
Kritizovaná ranvej zřejmě brzdila výstavbu silnic po celé metropoli, a tak ji radní z dokumentu vyškrtli. „Budeme ji řešit zvlášť v rámci nového územního plánu,“ sdělil radní Martin Langmajer (ODS).
Další práce pro soudce Přestože podle něj magistrát do textu zapracoval připomínky soudu, nevyhne se další stížnosti. Suchdol se na Nejvyšší správní soud chce obrátit ihned poté, co dokument příští týden schválí městské zastupitelstvo.
Souhlas zastupitelů je kvůli pohodlné většině ODS téměř jistý.
„Magistrát nezapracoval do materiálu některé připomínky, například nebyla stále provedena odpovídající studie dopadu stavby na životní prostředí,“ prohlásil suchdolský starosta Petr Hejl.
Suchdolští, kteří proti vedení Pražského okruhu jejich čtvrtí bojují dlouhá léta, si stěžují, že by výstavba okruhu znamenala překročení povolených limitů hluku a zplodin z motorů u několika desítek místních domů. Navrhují vést dálnici severněji od města, což by podle jejich odborné studie vyšlo levněji. S touto variantou však územní plán nepočítá.
Novou dráhu město chce Magistrátní úředníci jsou přesvědčeni, že tentokrát podnět u soudu neuspěje. „Podle mého názoru jsme změnu pořídili tak, abychom v ničem neporušili zákon. Navíc máme i souhlasné stanovisko ministerstva pro místní rozvoj,“ prohlásila ředitelka magistrátního odboru územního plánu Jitka Cvetlerová.
Přestože magistrát plány na novou dráhu pro tentokrát odložil a může se zdát, že tím šance airportu na velký rozvoj klesly, dlouhodobě se výstavby na letišti město nevzdává. Nová ranvej, která má významně zvýšit kapacitu terminálu, by podle představ radních mohla být v provozu od roku 2015.
„Nebyla provedena odpovídající studie vlivu na životní prostředí, které okruh významně ovlivní.“ starosta Suchdola Petr Hejl
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




