Právo: Olomouc hledá cestu přes řeku Moravu
2.5.2008 | OLOMOUC | Právo | Miloslav Hradil |
Odpověď na otázku, jak co nejlépe vyřešit problém přepravy přes řeku Moravu, který nastane v Olomouci v souvislosti s další etapou protipovodňových úprav jejího koryta, hledají nyní olomoučtí radní.
V plánu je totiž mj. i zbourání mostů na Masarykově třídě a Komenského ulici, které patří k nejfrekventovanějším ve městě. Po prvním navíc vede tramvajová trať k hlavnímu nádraží Českých drah.
„K bourání mostů dojde sice nejdříve v roce 2010, ale již nyní musíme promýšlet varianty možného dočasného řešení, protože realizací další etapy protipovodňových opatření bude ovlivněno poměrně velké území města,“ informoval novináře olomoucký primátor Martin Novotný (ODS).
Podle něj radní překvapilo, že pokud budou oba nynější mosty strženy najednou, potrvá výstavba nových zhruba dva a půl roku. „V případě, že by se nové mosty budovaly postupně, trvalo by to čtyři roky,“ uvedl Novotný s tím, že město zatím preferuje rychlejší variantu, i když by to mohlo vyvolat větší komplikace.
Náhradním řešením by se mohla stát stavba provizorního mostu na Masarykově třídě, a to nejen pro osobní, ale i tramvajovou a autobusovou dopravu. Stála by 43 miliónů korun. „To je téměř polovina ceny nového mostu. Proto se nám toto řešení nezdá být reálné,“ poznamenal Novotný. Lacinějším by podle něj mohlo být náhradní přemostění na Letné z ulice Václava III. do ulice Sokolovská. „Vše je teprve ve fázi úvah. Budeme se přitom snažit najít takové řešení, které zkrátí dobu výstavby a bude co nejvíce eliminovat dopad stavby na život města,“ zdůraznil primátor.
Hlavním investorem nových protipovodňových úprav bude Povodí Moravy. Rozšíření koryta má stát podle předběžných odhadů 650 miliónů korun.
Město bude muset uvolnit odhadem zhruba 400 miliónů korun na vybudování nového mostu na Masarykově třídě a přeložky inženýrských sítí či úpravy komunikací. Nový most v Komenského ulici by měl financovat krajský úřad.
Největší změny čekají koryto řeky od mostu na Komenského ulici až k vysokoškolským kolejím. Po dokončení úprav by mělo moci pojmout tzv. 330letou vodu. V souvislosti s úpravami by měla v okolí řeky vzniknout i odpočinková zóna, která by nabídla mj. i šanci sportovního vyžití.
První etapou rozsáhlého projektu protipovodňových opatření bylo vybudování obtokového kanálu, který byl zprovozněn na konci loňského roku. Stál 470 miliónů korun.
Vše je teprve ve fázi úvah. Budeme se přitom snažit najít takové řešení, které zkrátí dobu výstavby a bude co nejvíce eliminovat dopad stavby na život města
Martin Novotný, primátor
reklama
„K bourání mostů dojde sice nejdříve v roce 2010, ale již nyní musíme promýšlet varianty možného dočasného řešení, protože realizací další etapy protipovodňových opatření bude ovlivněno poměrně velké území města,“ informoval novináře olomoucký primátor Martin Novotný (ODS).
Podle něj radní překvapilo, že pokud budou oba nynější mosty strženy najednou, potrvá výstavba nových zhruba dva a půl roku. „V případě, že by se nové mosty budovaly postupně, trvalo by to čtyři roky,“ uvedl Novotný s tím, že město zatím preferuje rychlejší variantu, i když by to mohlo vyvolat větší komplikace.
Náhradním řešením by se mohla stát stavba provizorního mostu na Masarykově třídě, a to nejen pro osobní, ale i tramvajovou a autobusovou dopravu. Stála by 43 miliónů korun. „To je téměř polovina ceny nového mostu. Proto se nám toto řešení nezdá být reálné,“ poznamenal Novotný. Lacinějším by podle něj mohlo být náhradní přemostění na Letné z ulice Václava III. do ulice Sokolovská. „Vše je teprve ve fázi úvah. Budeme se přitom snažit najít takové řešení, které zkrátí dobu výstavby a bude co nejvíce eliminovat dopad stavby na život města,“ zdůraznil primátor.
Hlavním investorem nových protipovodňových úprav bude Povodí Moravy. Rozšíření koryta má stát podle předběžných odhadů 650 miliónů korun.
Město bude muset uvolnit odhadem zhruba 400 miliónů korun na vybudování nového mostu na Masarykově třídě a přeložky inženýrských sítí či úpravy komunikací. Nový most v Komenského ulici by měl financovat krajský úřad.
Největší změny čekají koryto řeky od mostu na Komenského ulici až k vysokoškolským kolejím. Po dokončení úprav by mělo moci pojmout tzv. 330letou vodu. V souvislosti s úpravami by měla v okolí řeky vzniknout i odpočinková zóna, která by nabídla mj. i šanci sportovního vyžití.
První etapou rozsáhlého projektu protipovodňových opatření bylo vybudování obtokového kanálu, který byl zprovozněn na konci loňského roku. Stál 470 miliónů korun.
Vše je teprve ve fázi úvah. Budeme se přitom snažit najít takové řešení, které zkrátí dobu výstavby a bude co nejvíce eliminovat dopad stavby na život města
Martin Novotný, primátor
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




